Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 marca 2013 r., sygn. II SA/Ol 109/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hanna Raszkowska Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędzia WSA Adam Matuszak Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 marca 2013r. sprawy ze skargi T. B.i I.W.-B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżących T. B. i I. W.-B. kwotę 500 zł (pięćset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; 3. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Wójt Gminy S. - po rozpoznaniu wniosku B. i P. G. - ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego wolnostojącego, jednego wolnostojącego budynku gospodarczego, wiaty do składowania opału i altany ogrodowej tworzących zabudowę zagrodową na działce nr 89 w obrębie P. W ustaleniach dotyczących rodzaju inwestycji wskazano, iż wnioskowana inwestycja dotyczy budowy siedliska rolniczego przystosowanego do prowadzenia działalności agroturystycznej. W decyzji określono warunki i szczegółowe zasady zabudowy i zagospodarowania terenu wynikające z przepisów odrębnych, wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich, linie rozgraniczające teren inwestycji oraz wyniki analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu. W uzasadnieniu wskazano, iż w trakcie postępowania przeprowadzono analizę stanu faktycznego i prawnego terenu na którym planuje się inwestycję, a z której wynika, iż wnioskodawcy są jej właścicielami, a teren jest niezabudowany. Sąsiedztwo od strony południowej i wschodniej stanowi zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna, a od strony zachodniej zabudowa rekreacji indywidualnej. Wskazano, iż inwestorzy są posiadaczami gospodarstwa rolnego o powierzchni 8,5 ha zlokalizowanego na terenie gminy S. Wskazano, iż powierzchnia ta jest większa od średniej powierzchni gospodarstwa rolnego w gminie S., wynoszącej 7,93 ha, a zatem zgodnie z art. 61 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie stosuje się art. 61 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy. Podniesiono, iż przedmiotowa działka nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, gdyż są to grunty VI klasy bonitacyjnej, a ponadto zabudowa zagrodowa także nie wymaga zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze. Wskazano, iż przed wydaniem decyzji organ dokonał stosownych uzgodnień ze Starostą O., Marszałkiem Województwa oraz Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00