Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 wrzenia 2011 r., sygn. IV SA/Wa 693/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Sędzia WSA Teresa Zyglewska, Protokolant ref. staż. Renata Puchalska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 września 2011 r. sprawy ze skargi Miasta I. na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] marca 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia przedłożonego projektu zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - oddala skargę

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] stycznia 2011 r. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad (zwany dalej GDDKiA) działając na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), art. 35 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.

o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 z późn. zm.) oraz art. 106 k.p.a. po rozpatrzeniu wniosku Prezydenta Miasta I., w przedmiocie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego postanowił nie uzgodnić przedłożonego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Inowrocławia w rejonie ulic: [...],[...],[...]oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na dwóch terenach w rejonie ulic: [...],[...]i [...] oraz [...] i rzeki [...].

W uzasadnieniu GDDKiA wskazał, iż w jego ocenie przedstawiony w projekcie mpzp sposób obsługi komunikacyjnej w zakresie drogi krajowej jest niezgodny z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43 poz. 430 z późn. zm.). Zgodnie z Zarządzeniem nr 83 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych

i Autostrad w Warszawie z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie klas istniejących dróg krajowych, droga nr [...] na omawianym odcinku posiada klasę techniczną - GP (główna ruchu przyspieszonego). Przepis § 9 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia, w celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, jednoznacznie określa warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy pomiędzy sąsiednimi skrzyżowaniami oraz warunki stosowania zjazdów, t.j. na drogach klasy GP, odległości pomiędzy skrzyżowaniami w terenie zabudowy powinny być nie mniejsze niż 1000 m. Wyjątkowo dopuszczono zmniejszenie pojedyńczych odstępów, jednak nie mniejsze niż 600 m. Definicję skrzyżowania określono natomiast w § 3 pkt 9 rozporządzenia. Jest to przecięcie lub połączenie dróg na jednym poziomie, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru kierunku jazdy. Tymczasem, zaproponowane w przesłanym do uzgodnienia planie odległości pomiędzy skrzyżowaniami wynoszą ok. 60 m (02KD, 06KD), 110 m (02KD, 05KD),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00