Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 28 października 2011 r., sygn. II SA/Łd 983/11

 

Dnia 28 października 2011 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Stępień (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka, Sędzia NSA Grzegorz Szkudlarek, Protokolant Asystent sędziego Marcin Olejniczak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 października 2011 roku przy udziale - sprawy ze skargi Prezydenta Miasta R. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] Zarząd Powiatu [...] odmówił uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentu Miasta R. w rejonie ulic: A, B, C, Plac D, przedłożonego przez Prezydenta Miasta R. w dniu 11 marca 2011r., w zakresie zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego dróg powiatowych z uwagi na to, iż projekt planu nie spełnia wymagań określonych w § 9 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999r., nr 43, poz. 430).

W uzasadnieniu podniesiono, że Prezydent Miasta R. w dniu 11 marca 2011r. przedłożył Zarządowi Powiatu [...], jako zarządcy dróg powiatowych, do uzgodnienia projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu Miasta R. we wskazanym rejonie ulic i placu - w trybie art. 17 pkt 7 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. nr 80, poz. 717 ze zm.), powoływanej dalej jako u.p.z.p. Zarząd Powiatu po analizie projektu planu w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego dróg powiatowych stwierdził, że w projekcie nie przewidziano odpowiednich rozwiązań w zakresie włączenia ruchu drogowego z obszarów objętych planem do przyległych dróg powiatowych. Plan zakłada włączenie projektowanej ulicy dojazdowej ([...]) do ulicy B (droga powiatowa nr [...] klasa techniczna Z) poprzez skrzyżowanie, które zlokalizowane byłoby pomiędzy posesją nr 13 i 15. Zgodnie natomiast z wymogami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 5 powołanego rozporządzenia z dnia 2 marca 1999r. droga klasy Z powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas, z ograniczeniami wynikającymi z pkt 1 i 2, a odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 500 m oraz na terenie zabudowy nie mniejsze niż 300 m; dopuszcza się wyjątkowo odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie mniejsze niż 250 m, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 150 m, przy czym na drodze klasy Z należy dążyć do ograniczenia liczby zjazdów, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00