Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 czerwca 2009 r., sygn. IV SA/Wa 295/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Wykowski (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Danuta Dopierała, Sędzia WSA Michał Sowiński, Protokolant Agnieszka Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2009 r. sprawy ze skargi J. Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] listopada 2008 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy - oddala skargę -

Uzasadnienie

IV SA/Wa 295/09

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] listopada 2008 r. nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W., zwane dalej "SKO", utrzymało w mocy decyzję Prezydenta W., zwanego dalej "Prezydentem", z dnia [...] marca 2008 r. nr [...], ustalającą - na wniosek M. K., zwanej dalej "inwestorką" - warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na nadbudowie i rozbudowie budynku mieszkalnego w zabudowie bliźniaczej oraz budowie garażu podziemnego i wjazdu na teren posesji o powierzchni zabudowy 180 metrów kwadratowych na działce nr ew.[...] z obrębu [...] w W.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji SKO wskazało, iż w dniu [...] czerwca 2007 r. inwestorka wniosła o ustalenie warunków zabudowy dla planowanej inwestycji. Decyzją z dnia [...] marca 2008 r. Prezydent ustalił wskazane wyżej warunki zabudowy. Odwołanie od decyzji Prezydenta wniósł J. Z., zwany dalej "skarżącym", zarzucając rozstrzygnięciu pierwszoinstancyjnemu w szczególności: nieuwzględnienie wymagań ładu przestrzennego, niezachowanie walorów architektonicznych i krajobrazowych oraz uwarunkowań kompozycyjno -estetycznych, wadliwe wyznaczenie linii zabudowy oraz gabarytów planowanej inwestycji, oparcie się na ustaleniach wadliwie sporządzonej analizy stanu zagospodarowania otoczenia inwestycji, wadliwe operowanie terminami: "działka budowlana" i "teren inwestycji", nieuwzględnienie faktu, iż projektowana inwestycja nie ma dostępu do drogi publicznej. Rozpatrzywszy odwołanie, SKO utrzymało w mocy decyzję Prezydenta, uznając zarzuty skarżącego za nie znajdujące potwierdzenia. SKO podniosło, iż planowana inwestycja spełnia przesłanki wskazane w art.61 ust.1 pkt 1 - 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. nr 80, poz.717 z późn.zm.), zwanej dalej "ustawą" oraz w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. nr 164, poz.1588), zwanego dalej "rozporządzeniem", w tym w szczególności z §3, 4, 5, 7 i 8 tego aktu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00