Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 18 lutego 2011 r., sygn. I OSK 1854/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Lech Sędzia NSA Wojciech Chróścielewski Sędzia WSA del. Marian Wolanin (spr.) Protokolant st. inspektor sądowy Barbara Dąbrowska po rozpoznaniu w dniu 18 lutego 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej G. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 19 stycznia 2010 r. sygn. akt III SA/Kr 537/09 w sprawie ze skargi G. S. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie statusu osoby bezrobotnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 19 stycznia 2010 r. sygn. akt III SA/Kr 537/09 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę G. S. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej.

W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne sprawy.

Decyzją z dnia [...] marca 2009 r. Prezydent Miasta T. orzekł o utracie przez G. S. statusu osoby bezrobotnej z dniem [...] lutego 2009 r. ze względu na niestawienie się przez skarżącego w Powiatowym Urzędzie Pracy w wyznaczonym terminie i niepowiadomieniem w okresie siedmiu dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa. Decyzją z dnia [...] maja 2009 r. Wojewoda Małopolski utrzymał w mocy decyzję Prezydent Miasta T. podzielając ustalenia faktyczne organu pierwszej instancji i wyjaśniając, iż żadna z mających zastosowanie w kwestii bezrobocia ustaw w krajowym porządku prawnym nie przewiduje możliwości potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy przy użyciu poczty elektronicznej. Przeciwnie, ustawa o promocji zatrudnienia (...) wyraźnie podkreśla, że obowiązek zgłaszania się w urzędzie należy realizować osobiście, a nie wirtualnie. Bezrobotny ma bowiem obowiązek zgłaszania się do właściwego urzędu pracy. Skarżący nie tylko nie stawił się osobiście w Urzędzie w wyznaczonym terminie, ale także nie wykazał, że w wyznaczonym na stawienie się dniu zaszły okoliczności uniemożliwiające stawiennictwo w urzędzie pracy typu wyjazd czy choroba.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00