Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 19 marca 2024 r., sygn. II SA/Rz 1843/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Ewa Partyka Sędziowie WSA Paweł Zaborniak WSA Maria Mikolik /spr./ po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 19 marca 2024 r. sprawy ze skargi A. A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu z dnia 27 lipca 2023 r. nr SKO.401.ZP.1592.158.2023 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu – skargę oddala –
Uzasadnienie
II SA/Rz 1843/23
UZASADNIENIE
Zaskarżoną decyzją z 27 lipca 2023 r. nr SKO.401.ZP.1592.158.2023 Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta [...] z [...] maja 2023 r. nr [...], ustalającą warunki zabudowy i zagospodarowania terenu.
Jak wynika z akt sprawy, we wniosku z [...] listopada 2021 r. R. L. i J. L. zwrócili się o ustalenie warunków zabudowy dla budowy ośmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej. W dniu [...] lutego 2022r. Inwestorzy zmienili planowane przedsięwzięcie z budowy ośmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej, na budowę czterech budynków mieszkalnych jednorodzinnych w formie wolnostojącej.
Dnia [...] maja 2022r. Prezydent Miasta [...] wydał decyzję nr [...] o ustaleniu warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie czterech budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce nr ew. [...] położonej w [...] przy ul. [...] - obręb [...]. Decyzją z [...] lipca 2022 r. nr [...], SKO w [...] uchyliło w trybie odwoławczym decyzję ustalającą warunki zabudowy i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia ze wskazaniem, aby Organ I instancji: sporządził tabelę, z której będzie jednoznacznie wynikać, jakie działki zostały poddane analizie oraz jaka znajduje się tam zabudowa (o jakich funkcjach); wyliczył średnią wartość wskaźnika powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki i średnią szerokość elewacji frontowych. Kolegium wskazało, że zastosowanie odstępstw od zasad wynikających z § 5 ust. 1 i § 6 ust. 1 rozporządzenia w sprawie sposobu ustalenia wymagań da nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - musi wynikać z analizy i być należycie uzasadnione.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right