Wydanie klientowi vouchera w ramach promocji: czy powstaną obowiązki płatnika PIT
Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą związaną przede wszystkim z realizacją projektów budowlanych. W jej jednej inwestycji deweloperskiej znajduje się kilka lokali mieszkalnych, które ze względu na swój rozkład, położenie lub widok z okna są mniej atrakcyjne niż pozostałe. Aby przyspieszyć sprzedaż tych lokali, spółka postanowiła przeprowadzić akcję promocyjną, w ramach której w związku z podpisaniem z klientem umowy deweloperskiej oferuje mu voucher o określonej wartości. Voucher stanowi rodzaj potwierdzenia prawa do skorzystania z usługi firmy wykończeniowej do wskazanej w nim kwoty w przyszłości, a sam w sobie nie posiada wymiernej wartości, tzn., że otrzymany przez klienta voucher nie może być przez niego sprzedany i dotyczy wykończenia konkretnego mieszkania. Wydatki poniesione na zrealizowane przez klientów vouchery spółka pokrywa z własnych środków obrotowych. Wydatki nie są zwracane spółce w jakiejkolwiek formie. Vouchery służą jako narzędzie, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności oferty spółki i doprowadzenie do zakupu nieruchomości przez potencjalnych klientów. Czy w związku z przeprowadzeniem akcji promocyjnej na spółce ciążą obowiązki płatnika w związku z: przekazaniem vouchera klientowi oraz opłaceniem przez spółkę faktury wystawionej przez firmę wykończeniową za realizację vouchera?