Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-11-28

Biopaliwo na okres przejściowy i nie tylko

HVO100 to najlepsza alternatywa dla elektrycznych ciężarówek. Problem w tym, że stacji z tym paliwem w Polsce jest jak na lekarstwo. Jest jednak rozwiązanie, które może temu zaradzić

Na jakim etapie jest elektryfikacja transportu ciężkiego?

Wojciech Mikołajczyk, prezes spółki BM Solutions będącej właścicielem m.in. marki DoPaliw.pl: Proces elektryfikacji transportu dopiero się rozpoczyna. Przede wszystkim dlatego, że sektor oczekiwał ostatecznego kształtu regulacji dotyczących dofinansowania do zakupu aut elektrycznych. Mimo planowanych dofinansowań firmy transportowe ostrożnie podchodzą do takich inwestycji, szczególnie w obecnych wymagających warunkach gospodarczych. Zakup elektrycznej ciężarówki to wydatek ok. 3 razy wyższy niż pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym.

Zakup elektrycznej ciężarówki to wydatek ok. 3 razy wyższy niż pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym. Firmy nadal będą się powstrzymywać przed takim wydatkiem, nie mając zabezpieczonej infrastruktury do ładowania. W rezultacie transport ciężki w dużej mierze nadal opiera się na tradycyjnych silnikach Diesla – mówił Wojciech Mikołajczyk

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00