Artykuł
transport
Tunel pod Łodzią papierkiem lakmusowym w kwestii CPK
Pierwsze większe roboty budowlane zlecane przez spółkę przygotowującą lotnisko w Baranowie i nowe linie kolejowe ruszą z dużym opóźnieniem
Mocno rozwleka się w czasie przetarg na budowę tunelu dalekobieżnego pod Łodzią. Warta ok. 2,8 mld zł inwestycja o długości 4,6 km będzie częścią szybkiej linii igrek z Warszawy do Wrocławia i Poznania, która pozwoli pokonać dystans ze stolicy na Dolny Śląsk i do Wielkopolski w ok. 100 minut. Spółka Centralny Port Komunikacyjny już czwarty raz przesunęła otwarcie ofert. Początkowo miały zostać ujawnione pod koniec września. Teraz termin przełożono z 29 listopada na 20 grudnia. – Można przesuwać datę otwarcia ofert, ale nie cztery razy. Najbardziej mnie wzburza nieuczciwość spółki. Ten przetarg można było ogłosić już w styczniu. Uruchomiony został w lipcu. W oficjalnym ogłoszeniu jest wyraźny termin, że umowa zacznie obowiązywać 2 stycznia 2025 r. Po czwartym przedłużeniu spółka CPK kłamie, że prace idą zgodnie z harmonogramem. Tymczasem według nich umowa ma być zawarta dopiero w II połowie 2025 r. – wytyka Michał Czarnik, wiceprezes stowarzyszenia „Tak dla CPK”, były dyrektor w spółce CPK.