Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-04

Czy wynagrodzenie za zlecenie zawarte z własnym pracownikiem należy uzupełniać dla celów zasiłkowych

Zawarliśmy z naszym pracownikiem dodatkową umowę zlecenia od początku maja do końca grudnia. Pracownik chorował przez pięć dni w maju. Ponownie choruje w lipcu. Czy dla obliczenia zasiłku za lipiec należy uzupełnić wynagrodzenie za maj także w zakresie wynagrodzenia ze zlecenia?

Na początku trzeba zwrócić uwagę na art. 8 ust. 2a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Zgodnie z nim za pracownika, w rozumieniu tej ustawy, uważa się także osobę wykonującą pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy. W wymiarze praktycznym ma to ten skutek, że pracodawca musi doliczyć wynagrodzenie np. z umowy zlecenia do wynagrodzenia z umowy o pracę i łącznie oskładkować je tak, jak gdyby całość była wynagrodzeniem z umowy o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00