Artykuł
opinia
W obronie modelu subskrypcyjnego świadczenia usług
Krytyka, która dotyczy ostatnio modelu subskrypcyjny świadczenia przez firmy usług bądź zapewnienia dostępu do produktów, odnosi się do braku realnego wyboru po stronie konsumenta, rzekomo zmuszonego do korzystania z usług bez reklam, nieadekwatności stawek za płatne usługi czy wątpliwości dotyczących zgodności korzystania z tego modelu z prawem ochrony danych osobowych.
Model subskrypcyjny, bardzo często określany jako abonamentowy, to znany i od dawna stosowany przez wiele firm sposób świadczenia usług bądź zapewnienia dostępu do produktów. Jego cechą charakterystyczną jest odpłatność uiszczana przez klienta za produkty bądź usługi w określonych interwałach czasu. Sięga po nią wiele firm oferujących dostęp do prasy, książek, utworów muzycznych czy treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right