Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-11-29

Drogowy i długo, długo nic

Choć przewoźnicy mają do dyspozycji różne rodzaje transportu, to drogowy wciąż pozostaje dominujący. Intermodalny, choć teoretycznie atrakcyjny, nie może się przebić

W Polsce trzy czwarte przewozów jest wykonywanych z wykorzystaniem transportu drogowego. Nie szkodzi mu nawet rosnąca świadomość na temat niekorzystnych skutków z nim związanych, jak zanieczyszczenie powietrza, hałas czy niszczenie dróg. Z tego powodu przyszłościowym jest nazywany transport intermodalny, problem w tym, że tym przyszłościowym – wciąż pozostaje. Co więcej, dynamika jego wzrostu z każdym rokiem słabnie. W ostatnich latach, według GUS, rośnie już o kilka procent, podczas gdy przed 2020 r. było to ponad 10 proc. rocznie. Według Urzędu Transportu Kolejowego w I połowie tego roku przewieziono w ten sposób 1189 tys. TEU. W 2022 r. ok. 1465 tys. TEU.

– Wynika to głównie z braku kompleksowego podejścia do integracji wszystkich rodzajów transportu na rzecz wdrażania odrębnych programów dedykowanych infrastrukturze drogowej czy kolejowej – uważa Agnieszka Kryszak, doradca ds. kontaktu z przewoźnikami w Polsce w firmie Dachser.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00