Artykuł
Logistyka coraz bliżej klienta docelowego
E-commerce wciąż zyskuje nowych zwolenników, którzy stawiają coraz większe wyzwania. To sprawia, że logistyka – zwłaszcza miejsca – przechodzi rewolucję
Odsetek kupujących online zwiększył się, w skali ostatniego roku z 77 proc. do 79 proc. internautów – wynika z najnowszego raportu Gemius Polska na temat e-handlu. Z kolei, jak wynika z danych GUS, udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ogółem wzrósł z 8,3 proc. we wrześniu 2023 r. do 9,0 proc. w październiku tego roku.
Walka o klienta e-commerce staje się coraz bardziej zażarta, co ma przełożenie nie tylko na sposoby dostawy i miejsca odbioru przesyłek, lecz także na czas realizacji usługi. A to sprawia, że rewolucja w logistyce wydaje się nie mieć końca. Najnowocześniejsze osiągnięcia technologii przenikają do niej na coraz większą skalę, bo wszystko ma być jak najbardziej dopasowane do potrzeb odbiorcy. To wpływa na wizerunek miast, którym również udziela się trend 15 minut. Nie do końca jest to jednak akceptowane przez mieszkańców i władze.