prawo pracy
Franczyza uderza w pracowników
Carrefour zmienia swój model prowadzenia biznesu i coraz więcej jego marketów trafia do franczyzobiorców. Związki zawodowe uważają, że pracownicy na tym tracą. Zdaniem prawników sieć polskiego prawa nie łamie, a nawet robi więcej, niż musi
Carrefour Polska nie od dziś rozwija franczyzę. Jednak w ostatnim czasie skala tych „przekazań” niepokoi związki zawodowe, według których odbywa się to kosztem pracowników. Carrefour Polska nie zgadza się z tym zarzutem.
Sprzeczne stanowiska
– Odnosząc się do kwestii rzekomego pogorszenia warunków pracy i płacy pracowników po ich transferze do sklepów franczyzowych naszej sieci, wskazujemy, iż przekazane redakcji informacje są nieprecyzyjne. Na podstawie uzgodnień biznesowych z naszymi partnerami franczyzowymi, po zmianie podmiotu zarządzającego sklepem, pracownicy dotychczas zatrudnieni przez naszą sieć mają gwarancję zatrudnienia oraz niepogorszenia warunków zatrudnienia przez okres maksymalnie sześciu miesięcy, obejmujący trzymiesięczny okres ochronny, powiększony o okres wypowiedzenia wynikający z czasu trwania ich stosunku pracy i wynoszący zgodnie z prawem pracy maksymalnie trzy miesiące – zaznacza w nadesłanym nam stanowisku Carrefour Polska.