Artykuł
Wzmocnienie kupujących będzie wyzwaniem dla firm
Oferty na Black Friday mogą stać się naprawdę atrakcyjne, zepsutą grę wideo będzie można zwrócić, a w sieci przerzedzą się fałszywe opinie o produktach. Od nowego roku zaczynają obowiązywać przepisy dotyczące konsumentów
Dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa - implementacje tych trzech unijnych aktów prawnych wejdą w życie od 1 stycznia 2023 r. Firmy mają więc już niewiele czasu na dostosowanie swoich praktyk biznesowych i procedur do nowych regulacji. A zmian jest wiele: od zasad organizowania promocji przez obowiązki informacyjne dla e-sklepów po wcześniej niespotykane możliwości kwestionowania usług i treści cyfrowych.
Dodatkowo zaczną też obowiązywać przepisy opracowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które dla branży sprzedaży bezpośredniej będą istnym trzęsieniem ziemi.
Koniec fałszywych promocji
„Megaobniżki z okazji Black Friday”, „Wietrzenie magazynów na Black Week”, „Najniższe ceny w Cyber Monday” - takie hasła często mają mało wspólnego z rzeczywistością. Część firm zawyża ceny kilka dni przed okresami wyprzedaży, żeby później je obniżyć do stanu początkowego i przekonywać klientów, że przygotowano dla nich atrakcyjną ofertę.