Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 23-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 23-11-2024
Data publikacji: 2022-12-14

Nowe obowiązki sprzedawców i zakazy obowiązujące w obrocie z konsumentami

Tabela 1. Nowe i zmienione obowiązki sprzedawców - zmiany od 1 stycznia 2023 r.

Czego dotyczy zmiana

Opis zmiany

Podstawa prawna

Odstąpienie od umowy o świadczenie usług zdrowotnych

W przypadku umów o świadczenia zdrowotne zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, na sprzedawców zostały nałożone obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta:

- informacyjne (art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19)

- wykonania umowy zgodnie z umówioną treścią (art. 21-24) np. konsekwencje niepoinformowania klienta o dodatkowych opłatach i kosztach

- stosowania przepisów o odstąpieniu od umowy (art. 13, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8).

art. 3a ustawy o prawach konsumenta

Obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację

Przedsiębiorca został zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania (przed zmianą na odpowiedź miał 30 dni).

art. 7a ust. 1 ustawy o prawach konsumenta

Recenzje konsumentów i plasowanie*

 

 

Obowiązek obniżenia ceny - w przypadku stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych

Sprzedawca ma obowiązek podać informację * czy osoba oferująca produkty na platformie internetowej jest przedsiębiorcą *w jaki sposób weryfikuje autentyczność recenzji konsumentów * w jaki sposób dokonuje plasowania produktów pochodzących od różnych przedsiębiorców w wynikach wyszukiwania

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00