Wydatki na marketing
W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.
Funkcjonowanie firmy w warunkach wolnej konkurencji bez odpowiednich działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe. Wiąże się to oczywiście z poniesieniem odpowiednich wydatków. W jaki sposób traktowane są one przez przepisy podatkowe, szczegółowo omawiamy w niniejszym opracowaniu. W pierwszej części koncentrujemy się na zdefiniowaniu pojęcia marketingu, co przy braku definicji ustawowych w zakresie
Czy w rozumieniu obowiązującego prawa marketing na rzecz irlandzkiej firmy, należy uznać za sprzedaż traktowaną jako eksport i opodatkowaną stawką podatku VAT 0% i czy należy taką sprzedaż umieścić w pozycji 20 deklracji VAT-7.
Czy wydatki związane z wysyłaniem za pośrednictwem poczty pakietów, składających się z: magazynu konsumenckiego, ankiety dot. używania produktów spółki, kuponu dla "przyjaciółki", koperty zwrotnej, próbek produktów spółki oraz ulotki informującej o nowych produktach spółki stanowią w całości koszty uzyskania przychodów.
Jaką zastosować stawkę podatku VAT na usługi pośrednictwa między krajowym producentem mięsa, a nabywcą w Wielkiej Brytanii, na usługi badania rynku polskiego, marketingowe, doradztwa w zakresie informacji o rynku mięsa?
Czy świadczoną przez jednostkę usługę pod nazwą "Szkolenie wyjazdowe - obsługa klienta" należy traktować jako usługę doradztwa i opodatkować stawką 22-procentową?
Czy informacja handlowa opodatkowana jest podatkiem od towarów i usług?
Koszty reklamy są ponoszone przez większość podmiotów gospodarczych, które prześcigają się między sobą w zakresie marketingowych technik uatrakcyjnienia produktów, towarów czy usług. Ewidencji kosztów reklamy towarzyszą problemy interpretacyjne związane ze zdefiniowaniem samego pojęcia „reklama”, ponieważ w przepisach prawa nie ma takiej definicji.
Czy usługi marketingowe należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów dla celów ustalenia kosztów uzyskania przychodów?
Pytanie Podatnika dotyczy nieodpłatnego przekazania upominków w ramch świadczonych przez Spółkę usług promocyjnych i marketingowych.
Czy usługi świadczone przez Spółkę na rzecz dostawców telefonów są usługami z zakresu reklamy, opodatkowanymi w kraju siedziby odbiorcy zgodnie z art. 27 ust. 4 ustawy o VAT?
Pytanie Podatnika dotyczy zasad opodatkowania zakupu towarów wykorzystywanych do akcji promocyjnych i programów lojalnościowych.
Czy umieszczenie przez Spółkę na terenie obcych placówek handlowych materiałów reklamowych, które pozostają wyłączną własnością Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy wydatki marketingowe wymienione powyżej mogą być zaliczone w całości do kosztów uzyskania przychodów jako kosztu własnego sprzedaży usług?
dotyczy możliwości rozliczania się w formie podatku liniowego .
Czy poniesione wydatki za usługi marketingowe stanowią koszt uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia?
Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz zakupu usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja przygotowanej na podstawie badań reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?
Czy:w związku ze stosowanym schematem wynagrodzenia opartym na metodzie koszt plus (poniesione w okresie rozliczeniowym wydatki powiększone o 5% marży), wszystkie wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach działań marketingowych i promocyjnych na rzecz podmiotów zagranicznych stanowią jej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób