comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-06-19
Koszty uzyskania przychodów
Zakup badań rynkowych
W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.
Monika Elżbieta T. Truksa, Izba Skarbowa w Warszawie
Marketing można określić jako „koncepcję całościowego ujęcia rynku, obejmującą wszystkie czynności zmierzające do zaspokojenia ludzkich potrzeb, tj. identyfikowania potrzeb ludzkich, oferowanie właściwych produktów, promowanie ich, dostarczanie oraz ustalanie ich cen. Działania związane są z kształtowaniem produktu, badaniami (producent - konsument), dystrybucją i ustaleniem cen są rdzeniem działań marketingowych. (źródło: B. Dobiegał-Korona, Marketing - przesłanki i narzędzia decyzji marketingowych; Wydawnictwo Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Warszawa 1996, s. 15).
Pomimo tak szerokiego zdefiniowania pojęcia marketingu, praktycznie biorąc, do najczęściej spotykanych usług marketingowych, których zakupu dokonują podatnicy, należą usługi badania rynku.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu