Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.04.2005, sygn. 1471/DPD1/423/10/05/SP, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPD1/423/10/05/SP
Czy:w związku ze stosowanym schematem wynagrodzenia opartym na metodzie koszt plus (poniesione w okresie rozliczeniowym wydatki powiększone o 5% marży), wszystkie wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach działań marketingowych i promocyjnych na rzecz podmiotów zagranicznych stanowią jej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz.654 ze zm.), zatem konsekwentnie- ww. wydatki nie są dla Spółki kosztami, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,- nieodpłatne przekazanie środków pieniężnych jak i innych świadczeń, w ramach przedsięwzięć marketingowych wynagradzanych w schemacie koszt plus (np. "darowizny" polegające na dofinansowaniu określonych działań i akcji realizowanych w ramach publicznej służby zdrowia) nie są kosztami, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 14 i pkt 28 ww. ustawy z dnia 15 lutego 1992 r.