Porada
Wydatki na marketing
Wydatki na marketing
Czy działania przedsiębiorcy (spółki z o.o.) związane z marketingiem należy kwalifikować do kosztów uzyskania przychodów w taki sam sposób jak wydatki na reklamę, tj. dzielić na publiczne i niepubliczne (limitowane do 0,25% przychodów), czy też należy je rozliczać oddzielnie, a jeżeli tak, to na jakich zasadach?
Możliwość zaliczenia poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest uzależniona od spełnienia określonych kryteriów wskazanych przez ustawodawcę w przepisach ustawy podatkowej. Ogólna definicja kosztów uzyskania przychodów została zawarta w art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Wskazuje ona przede wszystkim na cel poniesienia wydatku, jakim jest osiągnięcie przychodów. Wskazany przepis odsyła również do art. 16 ust. 1 ustawy, w którym znajduje się zamknięta lista wydatków, których ustawodawca nie uznaje za koszty uzyskania, bez względu na cel, w jakim zostały poniesione.