Interpretacja indywidualna z dnia 25 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.572.2024.2.PRM
Korekta paragonu oraz prawo do wystawienia do paragonu bez NIP nabywcy, faktury zawierającej ten NIP.
Korekta paragonu oraz prawo do wystawienia do paragonu bez NIP nabywcy, faktury zawierającej ten NIP.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Możliwość pomniejszenia obrotu oraz kwot podatku należnego w związku z udzieleniem bonifikat, na podstawie opisanej dokumentacji.
Prawo do wystawiania faktur do paragonów z NIP z kwotą należności ogółem nieprzekraczającą 450 zł albo 100 euro oraz brak podwójnego opodatkowania tej transakcji.
Uznanie wystawianych przez Państwa dokumentów za faktury uproszczone i brak obowiązku wystawienia faktur zwyczajnych.
Przechowywanie wszystkich dokumentów fiskalnych wyłącznie w formie elektronicznej.
Uznanie świadczonych usług za usługę międzynarodowego transportu towarów oraz opodatkowanie tych usług stawką VAT w wysokości 0% na podstawie posiadanych dokumentów.
Dokonanie korekty VAT w przypadku zaewidencjonowania na kasie fiskalnej sprzedaży towarów z zawyżoną stawką VAT.
Kwoty ewidencjonowane na kasie fiskalnej, otrzymane z tytułu sprzedaży przez lombard przedmiotu zabezpieczenia pożyczki.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu drewna udokumentowanego asygnatą, rachunkiem oraz paragonem fiskalnym.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Ujęcie opłaty produktowej na paragonie i fakturze.
Prawidłowość ujęcia na paragonie i fakturze opłaty produktowej.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży używanych samochodów oraz możliwości wystawienia faktury VAT marża na żądanie na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej.
Sposób naliczania podatku VAT od kosztów dostawy towarów ze sklepu internetowego do klientów i przedstawiania ich w dokumentach sprzedaży.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, w sytuacji gdy osoby fizyczne będą płacić przelewem, za pomocą aplikacji BLIK i kartą płatniczą przez terminal, możliwości przechowywania faktur i paragonów fiskalnych wyłącznie w formie elektronicznej oraz dokumentowania sprzedaży na rzecz podatników i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dokonanego na rzecz Wnioskodawcy przez Klienta zwrotu należności celno-podatkowych oraz jego dokumentowania.
Brak możliwości zastąpienia dotychczasowych (tradycyjnych) 6 kas fiskalnych zainstalowanych w oddziałach Wnioskodawcy jedną kasą on-line, zlokalizowaną w jednym z oddziałów przeznaczoną do obsługi całej sprzedaży Wnioskodawcy tj. zarówno tej gotówkowej, która stanowi jej niewielki odsetek jak i realizowanej w internecie.
Brak obowiązku wydruku i wydawania paragonów fiskalnych nabywcom, którzy zaakceptują Regulamin sklepu internetowego.
Możliwość przechowywania wyłącznie w formie elektronicznej paragonów fiskalnych.
Brak obowiązku wysłania Klientom paragonu fiskalnego w przypadku sprzedaży ewidencjonowanej przy użyciu kasy rejestrującej oraz przesyłania Klientom wyłącznie faktur elektronicznych w sposób przewidziany Regulaminem tj. poprzez wysłanie ich na wskazany przez Klienta adres e-mail, udostępnienie ich pod linkiem umożliwiającym ich pobranie na urządzenie Klienta lub udostępnienie ich na osobistym koncie