Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.185.2024.2.AM
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Spełnienie warunków objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy Produktów znajdujących się w przesyłce, dla której sporządzony został dokument e-AD z błędnymi informacjami.
Ustalenie, czy przedstawione we wniosku okoliczności powstania ubytków w trakcie produkcji napoju o zawartości alkoholu 4,6%, można uznać za zdarzenie losowe lub siłę wyższą skutkujące prawem do zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Obowiązki związane z importem wyrobów akcyzowych.
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Sukcesja zezwolnienia na prowadzenie składu podatkowego oraz możliwość kontynuowania procedury zawieszenia poboru akcyzy po połączeniu spółek.
Odbiór wyrobów akcyzowych przemieszczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Wygaśnięcie obowiązku podatkowego i niepowstanie zobowiązania podatkowego wobec wyrobu akcyzowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy zużytego do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Rozliczenie stwierdzonych w państwie odbiorcy ubytków wyrobów akcyzowych powstałych podczas przemieszczania w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Miejsce opodatkowania ubytków etanolu.
Obowiązki związane z możliwością zastosowania art. 44a ustawy w przypadku planowanych zmian w składach podatkowych dwóch różnych podmiotów
Spalanie olejów fuzlowych na terenie składu podatkowego, stanowiące jego zużycia do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,
Przemieszczanie do magazynu Wnioskodawcy w Polsce wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2711 13 97, zakupionych w innym kraju Unii Europejskiej, stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe; brak możliwości opodatkowania akcyzą w wysokości 0 zł tych wyrobów akcyzowych, na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy.
Obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego wykorzystywanego przez podmiot prowadzący skład podatkowy do produkcji wyrobów tytoniowych
Możliwość spalania alkoholu etylowego na terenie składu podatkowego, stanowiącego jego zużycie do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa
Zużycie Rozpuszczalników w składzie podatkowym służyć będzie bezpośrednio produkcji innych wyrobów akcyzowych - energii elektrycznej (w procesie kogeneracji) i takie zużycie jest wystraczające do uznania, że wypełniona jest hipoteza przepisu art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Otrzymanie komunikatu IE 818 (raport odbioru) lub uzyskanie odpowiedzi na wniosek o manualne zamknięcie przemieszczenia (komunikat IE 881) oznacza, że procedura zawieszenia poboru akcyzy została zastosowana i zakończona prawidłowo, a wobec Państwa powstanie zobowiązanie w podatku akcyzowym z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru wyrobów
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.