Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.273.2020.8.MJ
Ustalenie czy otrzymane dofinansowanie zwiększa obrót Wnioskodawcy. Prawo do korekty deklaracji VAT-7.
Ustalenie czy otrzymane dofinansowanie zwiększa obrót Wnioskodawcy. Prawo do korekty deklaracji VAT-7.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dopłaty na wystawionej nocie obciążeniowej na Urząd Gminy finansowanej ze środków FRPA.
1. Czy powyższe wsparcie, które zostanie przekazane Spółce SIM X Sp. z o.o. w okresie realizacji inwestycji przez jej wspólników - Gminy, może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 48 ww. ustawy? 2. Czy powyższe wsparcie, które zostanie przekazane Spółce SIM X Sp. z o.o. w okresie realizacji inwestycji przez jej wspólników - Gminy, może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w
1. Czy Rekompensaty otrzymane w ramach Programu "Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej 2023” nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód
Skutki podatkowe otrzymania rekompensaty z tytułu rozwiązania umowy o pracę.
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Spółkę od Gminy Rekompensaty, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku opodatkowania przedmiotowej Rekompensaty.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Skutki podatkowe otrzymanej przez Spółkę rekompensaty finansowej z tytułu niewyprodukowania energii elektrycznej w ilości, w jakiej zostałaby ona wyprodukowana w przypadku niewydania polecenia przez A.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazanych zachęt pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku VAT.
Czy przychód z tytułu Pomocy uzyskanej przez Spółkę podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
1. Czy wydatki poniesione przez Spółkę z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych do dnia otrzymania Rekompensaty (do 29 października 2019 r.) nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, jako wydatki zwrócone podatnikowi, natomiast wydatki z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych po otrzymaniu przez Spółkę Rekompensaty stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT? 2.
Nieuznanie wkładu pieniężnego wniesionego przez Gminę na podwyższenie kapitału zakładowego w zamian za objęcie nowo utworzonych udziałów, za wynagrodzenie za usługi podlegające opodatkowaniu oraz ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Skutki podatkowe otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, udzielonego ze środków programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związanych z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022”.
Czy kwota otrzymana w ramach Umowy może korzystać ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych?
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki.
1. Czy otrzymane przez Spółkę rekompensaty z tytułu wzrostu cen surowców do produkcji stanowią przychód stanowiący element kalkulacyjny dochodu podlegającego zwolnieniu z podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT? 2. Czy otrzymane przez Spółkę rekompensaty z tytułu anulowania zamówień stanowią przychód strefowy? 3. Czy otrzymane przez Spółkę rekompensaty z tytułu gotowości do świadczenia
Czy udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie umowy o udzielenie pomocy zwartej w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.” jest objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz.U z 2022 poz
1. czy Rekompensata otrzymana przez Państwa w ramach Programu stanowi przychód zwolniony na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT jako dotacja otrzymana z budżetu państwa? 2. czy w związku z otrzymaniem Rekompensaty są Państwo zobowiązani do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT?
Prawo do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty.
Czy Wnioskodawca winien rozpoznawać wartość netto wynikającą z rekompensaty wskazanej na fakturze zakupu od innego podmiotu jako koszt uzyskania przychodu do podatku dochodowego od osób prawnych.
W zakresie: - uznania, że realizacja zadań własnych Miasta wykonywana przez Państwa na podstawie Porozumienia, w związku z którymi będą Państwo otrzymywać rekompensatę, stanowi czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, - uznania, że podstawą opodatkowania czynności wykonywanych przez Spółkę na podstawie Porozumienia jest kwota rekompensaty należnej od Miasta, - obowiązku wystawienia