Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.224.2023.3.MSU
Prawo do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Spółki w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 marca 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Spółki z 24 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty.
Uzupełnili go Państwo pismem z 25 maja 2023 r. (data wpływu 30 maja 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
..... Sp. z o.o. w ... (dalej „Wnioskodawca”), produkuje ciepło (Wytwórca) oraz świadczy usługi dostarczania ciepła, ciepłej wody użytkowej za pośrednictwem sieci miejskiej (Sprzedawca). Dokonuje również zakupu ciepła wyprodukowanego ze źródeł innych podmiotów, które dystrybuowane jest tą samą siecią miejską. ....Sp. z o.o. zarejestrowana jest jako czynny podatnik podatku VAT jak i podatku CIT.
W zakresie podatku VAT.
Wnioskodawca (Wytwórca) oraz jeden z podmiotów, od którego zakupuje ciepło (Inny Wytwórca) są zobowiązani do stosowania ustawy z dnia 15 września 2022 r. Dz.U. poz. 1967 z późniejszymi zm., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (dalej: ustawa o rekompensatach). Ww. ustawa nakłada na wytwórców obowiązek stosowania cen ciepła w rozliczeniach z odbiorcami uprawnionymi niewyższych, niż zostały w niej określone. O wypłatę różnicy w przychodach z tytułu obniżonej ceny (rekompensatę) Wytwórca występuje do Zarządy Rozliczeń.
Państwa Spółka, pełniąc rolę Sprzedawcy ciepła, w rozliczeniach z odbiorcami stosuje średnią cenę ciepła ze wszystkich źródeł zasilających miejską sieć ciepłowniczą, która obliczana jest na podstawie algorytmów zawartych w zatwierdzonej przez Prezesa URE taryfie dla ciepła. Dla odbiorców uprawnionych do otrzymywania rekompensaty średnia cena ciepła obliczana jest na podstawie cen wytwórców z zastosowaniem ww. ustawy oraz algorytmów zawartych w taryfie.
W efekcie Państwa Spółka otrzymuje od odbiorców niższe przychody, a o wypłatę różnicy (rekompensaty) każdy z Wytwórców występuje do Zarządcy Rozliczeń odrębnie. Kwota rekompensaty wypłacana jest na rachunek Wytwórcy w wartości brutto. Jednocześnie Inny Wytwórca na fakturze za dostarczone ciepło wykazuje kwotę rekompensaty w wartości netto, podatek VAT oraz wartość brutto.
Na gruncie przepisów ustawy o VAT rekompensata, która wpływa na cenę, została objęta VAT. Zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi wpływ bezpośredni na cenę towarów dostarczonych lub usług świadczonych przez podatnika. Jednocześnie zgodnie z treścią art. 11 ust. 2 ustawy o rekompensatach, przedsiębiorstwa energetyczne, stosując średnią cenę wytwarzania ciepła z rekompensatą zaliczają wypłaconą rekompensatę, o której mowa w art. 12 ust. 1, oraz dodatkową rekompensatę, o której mowa w art. 31 ust. 1 pomniejszone o kwotę podatku od towarów i usług dla dostaw ciepła, do przychodów ze sprzedaży.
Niemniej jednak na podstawie art. 19a ust. 5 pkt 2 ustawy o VAT - w przypadku dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania, w związku z tym VAT od rekompensaty ujmowany jest w JPK w miesiącu jej otrzymania.
Państwa Spółka jednocześnie zakupuje ciepło od innego podmiotu, który dla Wnioskodawcy wystawia fakturę z rekompensatą, jednocześnie ten podmiot jako uprawniony otrzymuje rekompensatę od Zarządcy Rozliczeń, natomiast zgodnie z zapisami wspomnianej ustawy o rekompensatach Wniosek składany przez Państwa Spółkę do Zarządcy Rozliczeń w związku z ustawą o rekompensatach pomniejszany jest o wysokość rekompensaty, o którą wniosek składa inny podmiot dostarczający ciepło Państwa Spółce.
W rozliczeniu Państwa Spółka jest podmiotem, który pośredniczy w rozliczeniach rekompensaty, które w rezultacie udzielane są odbiorcy ciepła.
W zakresie podatku CIT.
Państwa Spółka ujmuje w kosztach uzyskania przychodów całą wartość zakupionego od innego podmiotu ciepła wraz z wartością netto (wskazaną na fakturze zakupu od tego podmiotu) wynikającą z rekompensaty udzielonej temu podmiotowi stosując zasadę współmierności kosztów i przychodów w oparciu o art. 6 ust. 2 ustawy o rachunkowości oraz uregulowania prawne zawarte w art. 12 ust. 3c-3d ustawy o CIT.
Wartość netto rekompensaty, jak i wartość netto w części opłacanej przez Państwa Spółkę, stanowi koszt uzyskania przychodu.
W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że zakupione ciepło (objęte rekompensatą) od innego podmiotu wykorzystywane jest do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Transakcje nabycia ciepła od innego podmiotu zostały udokumentowane wystawionymi na Państwa Spółkę fakturami z wykazaną wartością netto, kwotą podatku VAT oraz wartością brutto. Wartość całej faktury obejmuje również wartość netto rekompensaty, VAT od rekompensaty oraz wartość brutto rekompensaty. Państwa Spółka opłaca wartość brutto faktury bez wartości brutto rekompensaty. Rekompensatę wypłaca innemu Wytwórcy Zarządca Rozliczeń.
Spółka opłaca fakturę z tytułu zakupionego ciepła od innego podmiotu bez części dotyczącej rekompensaty, tj. wartości brutto tej rekompensaty, przysługującej innemu Wytwórcy od Zarządcy Rozliczeń.
Inny Wytwórca otrzymywał rekompensatę od Zarządcy Rozliczeń, .....nie zwracał innemu Wytwórcy rekompensaty, ponieważ wobec obowiązujących w poprzednim okresie przepisów, inny Wytwórca bezpośrednio składał wniosek o wypłatę rekompensaty do Zarządcy Rozliczeń i od Zarządcy Rozliczeń otrzymywał rekompensatę w wartości brutto. Zaznaczyć należy, że Wytwórca dokonywał sprzedaży ciepła tylko dla ......, który to w zakresie zarówno wytworzonego przez siebie ciepła, jak i zakupionego od tego innego Wytwórcy, sprzedawał ciepło dla odbiorców z uwzględnieniem rekompensaty, którą otrzymał inny Wytwórca, jak i Wnioskujący, który w zakresie wytworzonego przez siebie ciepła również jest uprawniony do otrzymywania rekompensaty od Zarządcy Rozliczeń.
Pytanie (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
Czy Państwa Spółka, pomimo że opłaca innemu Wytwórcy fakturę bez rekompensaty (ujętej brutto), to jest uprawniona do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty?
Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
...... Sp. z o.o. w ... jako Wnioskujący jest wytwórcą ciepła, który jest uprawniony do otrzymywania rekompensaty od wytworzonego przez siebie ciepła od Zarządcy Rozliczeń. Jednocześnie .....kupuje ciepło od innego Wytwórcy, który również w obowiązującym wcześniej porządku prawnym otrzymywał bezpośrednio od Zarządcy Rozliczeń rekompensatę do wytworzonego przez siebie ciepła. .....wytworzone przez siebie i innego Wytwórcę ciepło sprzedawał odbiorcom. Każdy z tych podmiotów odrębnie otrzymywał rekompensatę od Zarządcy Rozliczeń. .....nie pośredniczył w tych rozliczeniach z innym Wytwórcą. .....natomiast ogół wytworzonego przez siebie oraz innego wytwórcę ciepła sprzedawał odbiorcom z uwzględnieniem otrzymanej przez ....., jak i innego Wytwórcę, rekompensat.
W związku z tym, że .....otrzymuje za wytworzone przez siebie ciepło zapłatę od odbiorców oraz rekompensatę z VAT od Zarządcy Rozliczeń rozlicza w całości VAT należny, w tym VAT od rekompensaty, tym samym VAT naliczony wynikający z faktury od innego Wytwórcy wraz z VAT-em od rekompensaty w całości pomniejsza VAT należny.
A zatem skoro odbiorca opłaca f-rę dla .....z uwzględnieniem rekompensat otrzymanych przez obu wytwórców, to .....uprawniony jest do pomniejszenia VAT należnego o VAT naliczony w całości wraz z VAT od rekompensaty udzielonej innemu Wytwórcy.
Inny Wytwórca winien odprowadzać w całości VAT należny z faktury sprzedaży dla ....., ponieważ VAT od rekompensaty otrzymuje od Zarządcy Rozliczeń. W związku z tym .....kupujący od innego Wytwórcy ciepło z rekompensatą jest uprawniony do obniżenia podatku VAT naliczonego o VAT od udzielonej rekompensaty innemu Wytwórcy przez Zarządcę Rozliczeń. Gdyby uprawnienie odliczenia od VAT naliczonego VAT-u od części rekompensaty udzielonej innemu Wytwórcy nie przysługiwało ....., wówczas nastąpiłoby podwójne odprowadzenie VAT do Urzędu, który to odprowadzany jest przez innego Wytwórcę, a gdyby .....takiego prawa nie posiadał, odprowadziłby wyższą kwotę VAT, tj. o kwotę VAT od rekompensaty, którą otrzymuje tenże inny Wytwórca od Zarządcy Rozliczeń.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Państwa Spółka przedstawiła we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że:
W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W myśl art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z dniem 15 września 2022 r. weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1967 ze zm., dalej „ustawa o rekompensatach”).
Zgodnie z art. 3 ust. 1 i 2 ww. ustawy o rekompensatach:
Przedsiębiorstwo energetyczne posiadające koncesję i wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła, które jest dostarczane do odbiorców ciepła, o których mowa w art. 4 ust. 1, dla:
1) każdego źródła ciepła lub
2) grupy źródeł ciepła stosujących ten sam rodzaj paliwa, z których żadne nie przekracza 5 MW zainstalowanej mocy cieplnej
- ustala na podstawie taryfy dla ciepła zatwierdzonej na podstawie art. 47 ust. 2 ustawy - Prawo energetyczne cenę ciepła, cenę za zamówioną moc cieplną i cenę nośnika ciepła lub stawkę opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną i stawkę opłaty za ciepło z rekompensatą wynikające ze średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą, o której mowa w ust. 3, uwzględniając planowane wielkości uwzględnione w zatwierdzonej taryfie, i wprowadza ustalone ceny z rekompensatą do stosowania w rozliczeniach z odbiorcami, o których mowa w art. 4 ust. 1, w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 28 lutego 2023 r.
Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła, które jest dostarczane do odbiorców ciepła, o których mowa w art. 4 ust. 1, która nie wymaga uzyskania koncesji, lub zwolnione z obowiązku przedkładania taryf dla ciepła do zatwierdzania Prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki, zwanemu dalej „Prezesem URE”, dla każdego źródła ciepła lub grupy źródeł ciepła stosujących ten sam rodzaj paliwa, z których żadne nie przekracza 5 MW zainstalowanej mocy cieplnej, kalkuluje ceny lub stawki opłat zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 46 ust. 5 i 6 ustawy - Prawo energetyczne oraz ustala składniki średniej ceny wytwarzania ciepła wynikające ze średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą, o której mowa w ust. 3, i wprowadza je do stosowania w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 28 lutego 2023 r. w rozliczeniach z odbiorcami, o których mowa w art. 4 ust. 1.
W myśl art. 12 ust. 1 ustawy o rekompensatach:
Przedsiębiorstwom energetycznym, o których mowa w art. 3 ust. 1 i 2, stosującym średnią cenę wytwarzania ciepła z rekompensatą wobec odbiorców, o których mowa w art. 4 ust. 1, zwanym dalej „podmiotami uprawnionymi”, przysługuje z tego tytułu rekompensata określona zgodnie z ust. 3, zwana dalej „rekompensatą”.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy o rekompensatach:
Rekompensata przysługuje za okres od dnia 1 października 2022 r. do dnia 28 lutego 2023 r. i jest wypłacana podmiotowi uprawnionemu za każdy miesiąc kalendarzowy stosowania średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą.
W myśl art. 12 ust. 3 ustawy o rekompensatach:
Rekompensata dla danego źródła ciepła lub grupy źródeł ciepła przysługuje podmiotowi uprawnionemu w kwocie stanowiącej iloczyn różnicy średniej ceny wytwarzania ciepła i średniej ceny wytwarzania ciepła z rekompensatą oraz ilości sprzedanego ciepła dla odbiorców, o których mowa w art. 4 ust. 1, w miesięcznym okresie rozliczeniowym, powiększoną o podatek od towarów i usług.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W opisie sprawy Państwa Spółka wskazuje, że produkuje ciepło oraz świadczy usługi dostarczania ciepła, ciepłej wody użytkowej za pośrednictwem sieci miejskiej. Spółka jednocześnie zakupuje ciepło od innego podmiotu, który dla Państwa wystawia fakturę z rekompensatą. Transakcje nabycia ciepła od innego podmiotu zostały udokumentowane wystawionymi na Spółkę fakturami z wykazaną wartością netto, kwotą podatku VAT oraz wartością brutto. Wartość całej faktury obejmuje również wartość netto rekompensaty, VAT od rekompensaty oraz wartość brutto rekompensaty. Spółka opłaca wartość brutto faktury bez wartości brutto rekompensaty. Rekompensatę wypłaca innemu Wytwórcy Zarządca Rozliczeń.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. Dla prawa do odliczenia nie ma znaczenia źródło finansowania wydatków na nabycie towarów i usług. Tym samym, pokrycie tych wydatków (w tym i podatku naliczonego) nie ze środków własnych Państwa Spółki, a w ramach rekompensaty przez Zarządcę Rozliczeń, nie pozbawia Państwa prawa do odliczenia podatku. W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego są spełnione, ponieważ – jak Państwa Spółka wskazała – zakupione ciepło (objęte rekompensatą) od innego podmiotu wykorzystywane jest do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Ponadto Państwa Spółka zarejestrowana jest jako czynny podatnik podatku VAT.
Jednocześnie, co istotne, wśród wyjątków, pozbawiających podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, określonych w art. 88 ww. ustawy, nie wymieniono sfinansowania dokonanego przez podatnika zakupu towarów lub usług przez osobę trzecią.
Zatem, Państwa Spółka jest uprawniona do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty wskazanej na fakturach, bez względu na okoliczność, że Państwa Spółka opłaca fakturę z tytułu zakupionego ciepła od innego podmiotu bez części dotyczącej rekompensaty, a Wytwórca otrzymuje rekompensatę od Zarządcy Rozliczeń. Przepisy ustawy nie uzależniają bowiem możliwości odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wystawionej faktury od opłacenia jej przez podatnika będącego nabywcą towarów lub usług, które ta faktura dokumentuje.
W konsekwencji Państwa Spółka jest uprawniona do pomniejszenia podatku należnego o podatek VAT naliczony od wysokości rekompensaty, z uwagi na spełnienie warunków, o których mowa w przepisie art. 86 ust. 1 ustawy. Prawo to przysługuje Państwu pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych wynikających z treści art. 88 ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który przedstawiła Państwa Spółka i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług. Natomiast wniosek w pozostałym zakresie zostanie załatwiony odrębnym rozstrzygnięciem.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: sytuacja Państwa Spółki musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i Państwa Spółka musi sięzastosować do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right