Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 19-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 19-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-11-18

Jak rozliczyć VAT w przypadku reklamacji towaru nabytego w ramach WNT

PROBLEM

W sierpniu nastąpiło nabycie towaru od klienta z UE (aktywny w celach VAT UE), co zostało udokumentowane fakturą. We wrześniu została złożona reklamacja na część wadliwego towaru, który został w tym samym miesiącu odesłany. Faktura korygująca do tej transakcji została wystawiona w listopadzie. Jak powinno wyglądać prawidłowe rozliczenie VAT? Czy transakcja powinna być ujęta w sierpniu jako WNT, a korekta w listopadzie, ponieważ reklamacja została dopiero wtedy uznana i wystawiona została faktura korygująca? Czy jednak ujęcie korekty powinno nastąpić we wrześniu, w momencie złożenia reklamacji i odesłania towaru?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00