Brak zapłaty a wielkość obrotu
Kiedy podatnik ma prawo do zmniejszenia obrotu? Na kim ciąży obowiązek prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość i wartość zwróconych towarów?
Przepisy o VAT ściśle określają sytuacje, w których ustawodawca dopuszcza możliwość zmniejszenia podstawy opodatkowania VAT, tj. obrotu. Możliwość ta jest tym istotniejsza, iż praktycznym skutkiem zmniejszenia podstawy opodatkowania jest z reguły zmniejszenie kwoty należnego VAT (poza zmniejszeniem np. wyłącznie wielkości sprzedaży opodatkowanej z zastosowaniem 0-proc. stawki VAT), a w konsekwencji
W kwietniu 2003 r. wystawiono faktury korygujące z powodu pomyłki w cenie sprzedawanych towarów, odnoszące się do sprzedaży dokonanej w lipcu, sierpniu i październiku 2002 r. oraz za te miesiące skorygowano deklaracje podatkowe VAT-7 poprzez zmniejszenie podatku należnego. Czy takie działanie jest prawidłowe, rodzi się bowiem wątpliwość, czy wystawione faktury korygujące zmniejszają obrót w rozliczeniu
Firma zawarła umowę na dostawę sprzętu informatycznego wraz z jego wdrożeniem. W umowie strony określiły termin wdrożenia oraz karę za przekroczenie tego terminu. Ponieważ faktycznie termin wdrożenia został przekroczony, strony uzgodniły protokołem swoje stanowiska i wysokość kary, którą ma zapłacić firma usługodawcy (zgodnie z zawartą wcześniej umową). Na jaką kwotę firma usługodawcy powinna wystawić
Jak wiadomo, reklamacja z tytułu dostaw i usług polega na zwróceniu się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w fakturze (rachunku), w wykonaniu usługi itp. z żądaniem uregulowania sprawy zgodnie z warunkami umowy kupna-sprzedaży, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów dotyczących rękojmii za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz