Artykuł
Ewidencja reklamacji towarów w handlu detalicznym
Ewidencja reklamacji towarów w handlu detalicznym
Reklamacje towarów w handlu detalicznym są zjawiskiem dosyć powszechnym. W przypadku uznania reklamacji przez sprzedającego najczęściej praktykowaną metodą w obrocie gospodarczym jest obniżenie ceny sprzedaży.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) oraz o wartość zwróconych towarów i zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur. Rabaty pomniejszają obrót, jeśli zostały przyznane w ciągu roku od dnia wydania towarów lub świadczenia usługi. Rabaty udzielone z tytułu i w okresie gwarancji lub rękojmi pomniejszają obrót, nawet gdy zostały przyznane po upływie roku od dnia wydania towaru lub świadczenia usługi.
-
keyboard_arrow_right