Biuro rachunkowe
-
Czy rozliczenie podatkowe kryptowalut jest trudne
-
Jeżeli biuro rachunkowe zerwie umowę z klientem zalegającym z płatnościami, to czy może odmówić wydania ksiąg do czasu uregulowania zaległości
-
Czy zalegającego z zapłatą klienta biura rachunkowego można zgłosić do rejestru dłużników dopiero po wyroku sądu
-
Księgowi oczami przedsiębiorców. Jak biznes ocenia współpracę?
-
Quiz z okazji Dnia księgowego
-
Jak skutecznie korzystać z wyszukiwarki INFORLEX - wideoinstrukcja
-
NOWOŚĆ NA INFORLEX. Poradnik Prawa Spółek
-
GŁOS INFORLEX | Posłuchaj o zmianach dotyczących kas rejestrujących, nadawaniu uprawnień KSeF oraz o nowych zasadach zatrudniania cudzoziemców
-
Czy osoba prowadząca biuro rachunkowe powinna zarejestrować się jako podatnik VAT
-
Czy organ podatkowy podczas kontroli może żądać od biura rachunkowego drukowania dokumentów prowadzonych w formie elektronicznej
-
Czy jeśli w umowie z klientem biura rachunkowego nie ma klauzuli odsetkowej, to można dochodzić odsetek
-
Od czego powinno rozpocząć wdrażanie KSeF biuro rachunkowe
-
Czy klientowi biura rachunkowego, który zalega z płatnościami, można zablokować dostęp do konta (danych)
-
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – projekt zmian
-
GIIF przestrzega przed oszustwami „na kryptowaluty”
-
NOWOŚĆ w Twoim INFORLEX: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian 2025
-
Odpowiedzialność w biurze rachunkowym - kto odpowiada za błędy?
-
Czy biuro rachunkowe powinno podpisać umowę na prowadzenie rozliczeń przedsiębiorstwa w spadku z zarządcą lub spadkobiercą
-
Estoński CIT – problemy w biurach rachunkowych
-
Czy inwestowanie i rozliczanie się w kryptowalutach zawsze jest legalne
-
Jak powinno postąpić biuro rachunkowe z klientem zalegającym z opłatami
-
Czy można zoptymalizować podatki, inwestując w kryptowaluty przez zagraniczne spółki
-
Co zrobić, jeśli klient biura kilka lat temu sprzedał kryptowalutę i nie opodatkował dochodów
-
Co zrobić, gdy klient biura otrzyma wynagrodzenie w kryptowalucie
-
Czy można odliczyć VAT od budowy biura przed rozpoczęciem działalności
-
Czy księgowy może zaliczyć wydatki na psa stróżującego do kosztów firmowych
-
Czy można odliczyć w kosztach działalności rachunkowej zakupy sfinansowane dotacją unijną
-
Czy wydatki na odzież służbową w biurze rachunkowym można rozliczyć w kosztach
-
Czy biuro rachunkowe musi zapłacić VAT od wynagrodzenia otrzymanego od komornika
-
Czy biuro rachunkowe może ująć w środkach trwałych użyczony samochód osobowy
-
Czy biuro rachunkowe może skorzystać ze zwolnienia z VAT dla szkoleń finansowanych ze środków publicznych
-
Czy biuro rachunkowe może przechowywać faktury wyłącznie w formie elektronicznej
-
Czy koszty naprawy błędów w działalności rachunkowo-księgowej można ująć jako koszt podatkowy
-
Czy sprzedaż biura rachunkowego jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa podlega VAT
-
Czy właściciel biura rachunkowego może zaliczyć do kosztów sprzęt sportowy i bilety na wydarzenia
-
Czy biuro rachunkowe musi doliczyć najem mieszkania do limitu 200 tys. zł zwolnienia z VAT
-
Czy usługi kadrowe w biurze rachunkowym można opodatkować ryczałtem 8,5%
-
Czy biuro rachunkowe świadczące usługi dla ASI może korzystać ze zwolnienia z VAT
-
Czy usługi księgowo-biurowe mogą korzystać ze zwolnienia z VAT
-
Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – lipiec 2025 r.
-
Czy księgowa odpowiada za błędy przy wniosku do KRS w związku zamknięciem roku
-
Czy księgowa ma obowiązek analizowania umów zawartych przez jej klienta
-
Firma sprawdzi kontrahenta w ZUS
-
Czy biuro rachunkowe ma obowiązek dokonywania odpisów aktualizujących należności w imieniu spółki z o.o.
-
Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – czerwiec 2025 r.
-
Księgowi mają sposoby na niepłacących klientów, ale nie wszystkie są dopuszczalne
-
Czy księgowa odpowiada, jeśli błędnie przygotowała uchwałę w spółce z o.o. w sprawie wynagrodzenia członka zarządu
-
Czy obowiązkiem księgowej jest ustalanie, które faktury sprzedaży uległy przedawnieniu
-
Komunikat GIIF nr 37 w sprawie zasad odnotowywania rozbieżności między informacjami zgromadzonymi w CRBR a ustalonymi przez instytucję obowiązaną informacjami o beneficjencie rzeczywistym klienta
-
Komunikat GIIF nr 36 w sprawie oceny ryzyka instytucji obowiązanej
-
Komunikat GIIF nr 38 w sprawie braku możliwości ustalenia lub wątpliwości co do tożsamości osób fizycznych określonych w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwszym–czwartym ustawy AML
-
Komunikat GIIF nr 42 w sprawie ustalania przez instytucje obowiązane, czy klient lub beneficjent rzeczywisty klienta jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne, a także czy klient lub beneficjent rzeczywisty klienta jest członkiem rodziny lub bliskim współpracownikiem osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne
-
Komunikat GIIF nr 45 w sprawie oceniania informacji uzyskiwanych o klientach przez instytucje obowiązane i działań w przypadku braku możliwości zastosowania środków bezpieczeństwa finansowego
-
Listy osób i podmiotów, wobec których stosuje się szczególne środki ograniczające, na podstawie art. 118 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
-
Komunikat GIIF nr 73 w sprawie wykluczania niektórych kategorii klientów z nawiązywania stosunków gospodarczych (derisking) oraz skarg wnoszonych do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej przez klientów instytucji obowiązanych
-
Komunikat GIIF nr 22 w sprawie praktycznych aspektów stosowania środków bezpieczeństwa finansowego oraz przekazywania zawiadomień, o których mowa w art. 74 i art. 86 ustawy AML
-
Rozliczenie dotacji przy użyciu dokumentacji elektronicznej - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 26 stycznia 2024 r., sygn. WI.54.65.2023
-
Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2016, sygn. ITPP3/4512-351/16/APR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-351/16/APR
-
Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2016, sygn. ITPP3/4512-277/16/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-277/16/MD
-
Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2016, sygn. ITPP3/4512-197/16/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-197/16/AP
-
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2016, sygn. ITPP3/4512-145/16/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-145/16/BJ
-
Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2016, sygn. IPPB1/4511-198/16-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-198/16-2/AM
-
Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2016, sygn. 1061-IPTPB1.4511.24.2016.2.MH, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB1.4511.24.2016.2.MH
-
Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2016, sygn. IPPP2/4512-1126/15-4/AOg, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-1126/15-4/AOg
-
Interpretacja indywidualna z dnia 16.02.2016, sygn. IPPP2/4512-1206/15-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-1206/15-2/IZ
-
Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2016, sygn. IPTPB1/4511-712/15-5/KLK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/4511-712/15-5/KLK
-
Interpretacja indywidualna z dnia 24.12.2015, sygn. ITPP1/4512-1008/15/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-1008/15/JP
-
Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2015, sygn. ITPP1/4512-684/15/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-684/15/BS
-
Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2015, sygn. IPPP2/4512-404/15-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-404/15-4/IZ
-
Interpretacja indywidualna z dnia 07.08.2015, sygn. ITPP1/4512-494/15/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-494/15/IK
-
Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2015, sygn. IPPP2/4512-389/15-5/AOg, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-389/15-5/AOg
-
Interpretacja indywidualna z dnia 10.06.2015, sygn. IPPP2/4512-269/15-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-269/15-4/IZ
-
Oświadczenie pracownika dotyczące instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
-
Postanowienia instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu odnoszące się do roli pracowników JST
-
Rejestr zgłoszeń i powiadomień o podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
-
Postanowienia instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu odnoszące się do obowiązków koordynatora związanych z przekazywaniem powiadomień GIIF
-
Powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa prania pieniędzy
-
Ochrona sygnalistów. Procedura zgłoszeń wewnętrznych w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych (Procedura zgłoszeń wewnętrznych) - dla biur rachunkowych
-
Ochrona sygnalistów. Pouczenie i zobowiązanie do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych podczas procedury zgłoszeń wewnętrznych w biurze rachunkowym
-
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia naruszenia prawa dla sygnalisty w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Informacja zwrotna dla sygnalisty w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Ankieta dotycząca sprawdzenia funkcjonowania systemu zgłoszeniowego w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Informacja dotycząca procedury zgłoszeń wewnętrznych dla kandydatów do pracy w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Procedura zgłoszeń wewnętrznych w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Upoważnienie do przyjmowania i obsługi zgłoszeń w biurze rachunkowym
-
Ochrona sygnalistów. Rejestr zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów w biurze rachunkowym
-
AML Oświadczenie o zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego - załącznik 7
-
AML Oświadczenia o odnotowaniu rozbieżności - załącznik 6
-
AML Ocena ryzyka klienta przy danych stosunkach gospodarczych lub transakcji okazjonalnej - załącznik 3
-
AML Identyfikacja i ocena ryzyka biura rachunkowego jako instytucji obowiązanej - załącznik 2
-
AML Wewnętrzna procedura instytucji obowiązanej - biura rachunkowego
-
AML Wykaz krajów oraz terytoriów - załącznik 5
-
AML Wykaz krajów oraz terytoriów - załącznik 4
-
AML Oświadczenia o zapoznaniu się z Procedurą i zobowiązaniu do jej stosowania - załącznik 1
-
AML Ocena ryzyka klienta przy danych stosunkach gospodarczych lub transakcji okazjonalnej
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00