Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 września 2023 r., sygn. I GSK 2165/19

      Z przepisu art. 169 ust. 2 ustawy o finansach publicznych wynika, że dotacjami pobranymi w nadmiernej wysokości są dotacje otrzymane z budżetu państwa w wysokości wyższej niż określona w odrębnych przepisach, umowie lub wyższej niż niezbędna na dofinansowanie lub finansowanie dotowanego zadania. Do takiego poglądu przekonuje użyte w tym przepisie dwukrotnie słowo "wyższej" - "wyższej niż określona

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 lipca 2023 r., sygn. I GSK 1961/19

      Zastosowania przez organ administracyjny art. 70 § 1 O.p. nie można utożsamiać wyłącznie ze stwierdzeniem, że nastąpiło przedawnienie zobowiązania podatkowego. Efektem zastosowania tego przepisu może być bowiem stwierdzenie przez organ administracyjny, że należność publicznoprawna uległa przedawnieniu, jak również ustalenie przez ten organ, że termin ten jeszcze nie upłynął.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2023 r., sygn. I GSK 1482/19

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2023 r., sygn. I GSK 1458/19

      Z art. 169 ust. 2 ustawy o finansach publicznych wprost wynika, że dotacjami pobranymi w nadmiernej wysokości są dotacje otrzymane z budżetu państwa w wysokości wyższej niż określona w odrębnych przepisach, umowie lub wyższej niż niezbędna na dofinansowanie, lub finansowanie dotowanego zadania. Przekonuje do takiego poglądu użyte w tym przepisie dwukrotnie słowo "wyższej" - "wyższej niż określona w

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 2023 r., sygn. I GSK 1380/19

      Przyjęcie – jak chciałaby tego skarżąca kasacyjnie – poglądu, że ustawodawca z uwagi na szeroko określony w art. 46 u.l.u. zakres zadań daje dużą swobodę przy sposobie wydatkowania tejże dotacji, przez co dotacja ta ma charakter subwencyjny prowadzić musiałoby do nieakceptowalnych wniosków. Mianowicie oznaczałoby, że nie ma znaczenia jakiego rodzaju wydatki są realizowane w ramach otrzymanej dotacji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 maja 2023 r., sygn. I GSK 554/19

      Zgodnie z art. 207 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w przypadku, gdy środki przeznaczone na realizację programów finansowanych ze środków europejskich są wykorzystane z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 tej ustawy, podlegają zwrotowi przez beneficjenta wraz z odsetkami.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 634/19

      Procedury, o których mowa w art. 184 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, to procedury określone w umowie międzynarodowej lub inne procedury obowiązujące przy wykorzystaniu wydatkowanych środków. Mogą to być procedury wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, takich jak np. prawo zamówień publicznych, ale również procedury określone w dokumentach systemu realizacji danego programu,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 395/19

      Inne procedury, o których mowa w art. 184 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych, to także procedury określone w umowie między beneficjentem a instytucją zarządzającą projektem.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 293/19

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 186/19

      Instytucja Zarządzająca zawiera zarówno umowy o dofinansowanie, wypłaca środki, kontroluje, jak i wydaje decyzje o zwrocie dofinansowania w sytuacji, gdy zajdą ku temu przesłanki. Działania Instytucji Zarządzającej mają oparcie wprost w przepisach ustawy o finansach publicznych. Do postępowania w zakresie ubiegania się oraz udzielania dofinansowania na podstawie ustawy ze środków pochodzących z budżetu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 159/19

      Wydatkowanie środków dotacji bez uwzględnienia faktycznego wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej narusza zasady przekazywania dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej (art. 129 ustawy o finansach publicznych).

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 173/19

      Inne procedury, o których mowa w art. 184 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych, to także procedury określone w umowie między beneficjentem a instytucją zarządzającą projektem.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 127/19

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00