Wyrok WSA w Kielcach z dnia 29 grudnia 2005 r., sygn. II SA/Ke 236/05
Jeśli kraty w korytarzu zrealizowane zostały przez członków Spółdzielni Mieszkaniowej stąd też do nich, a nie do Spółdzielni Mieszkaniowej, należało skierować ewentualny nakaz rozebrania krat. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 grudnia 2005 r. sprawy ze skargi Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej "S." w W. na decyzję (...) Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru
Prawną podstawą, która zdaniem organów administracyjnych zadecydowała o odmowie wyrażenia zgody na wydanie skarżącemu polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca, był art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach /Dz.U. nr 128 poz. 1175 ze zm./. Przepis ten wymaga ustalenia faktów i ich oceny z punktu widzenia spełnienia przez cudzoziemca istnienia czterech przesłanek: - bycia bezpaństwowcem
Przedstawicielstwo bezpośrednie jak i pośrednie określone w przepisach celnych /ustawa z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny - t.j. Dz.U. 2001 nr 75 poz. 802 ze zm., ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. - Prawo celne - Dz.U. nr 68 poz. 622 ze zm./ należy rozumieć jako szczególny tryb pełnomocnictwa upoważniający do dokonywania określonych czynności prawnych w postępowaniu przed organami celnymi do
1. Interes prawny do uczestnictwa na prawach strony w postępowaniu dotyczącym ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu musi być rozumiany jako interes oparty na przepisach prawa materialnego /"mieć interes prawny znaczy to samo, co ustalić przepis prawa powszechnie obowiązującego, na podstawie którego można skutecznie żądać czynności organu z zamiarem zaspokojenia jakiejś potrzeby albo