Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2018 r., sygn. I FSK 1485/18

      Ocena zaistnienia przyczyn niezależnych od organu, o której mowa w art. 24 ust 6 u.k.s. nie może być kwestionowana tylko z uwagi na fakt, że przez kilka dni w sprawie nie były sporządzane żadne dokumenty. Nie wszystkie czynności dokonywane przez organ znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w aktach administracyjnych. Oceniając, czy przedłużenie postępowania nastąpiło z przyczyn niezależnych od organu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 1858/18

      Pojęcie przyczyn "niezależnych od organu podatkowego" z art. 24 ust. 6 u.k.s. należy rozumieć jako wystąpienie obiektywnie oraz faktycznie niezależnych od organu podatkowego przeszkód procesowych, na które to organ ten nie ma wpływu, a które gdyby nie zaistniały, to organ zdążyłby z zakończeniem postępowania w terminie ustawowym. Na przykład mogą to być trudności z przeprowadzeniem czynności kontrolnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 1862/18

      Jeżeli wyklucza się to, iż kontrolowany przyczynił się do opóźnienia, o którym mowa w art. 24 ust. 6 u.k.s., to nie można jednocześnie traktować jego zachowań procesowych, takich, które nie wykraczają poza ramy dopuszczalnych i akceptowalnych działań przysługujących podatnikowi (kontrolowanemu), jako będących źródłem opóźnienia powstałego z przyczyn niezależnych od organu. W takim razie rozdzielenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 3501/16

      1. Znamiona "bezzasadnej odmowy" z art. 262 § 1 pkt 2a O.p. nosi postępowanie strony, która bez uzasadnionej przyczyny nie realizuje wezwania organu, tj. jeżeli z okoliczności sprawy nie wynika, że jest to usprawiedliwione obiektywnymi okolicznościami. Nie chodzi zatem o to, czy w przekonaniu strony powinna ona ten obowiązek wykonać, lecz o kwestię istnienia faktycznych przeszkód w jego wykonaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2018 r., sygn. I FSK 1919/18

      Zamknięty katalog postępowań służących weryfikowaniu zasadności zwrotu podatku VAT - określony w art. 87 ust. 2 zdanie drugie u.p.t.u. - wśród których od dnia 1 marca 2017 r. nie wskazano już postępowania kontrolnego prowadzonego na podstawie ustawy o kontroli skarbowej, a także przez wzgląd na brak stosownych przepisów przejściowych dotyczących tego artykułu w ustawie wprowadzającej KAS, od podanej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1892/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki z art. 24 ust. 6 u.k.s., że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych. A zatem organy oceniając kwestię naliczania odsetek za zwłokę powinny ustalić w

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1894/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki, o której mowa w art. 24 ust. 6 ustawy o kontroli skarbowej, że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1893/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki, o której mowa w art. 24 ust. 6 ustawy o kontroli skarbowej, że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 października 2018 r., sygn. I FSK 1712/16

      Czynności kontrolne dokonane na podstawie upoważnienia do kontroli podpisanego w okresie absencji dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej przez jego zastępcę za prawnie skuteczne. Prawo zastępcy dyrektora (jeżeli takie stanowisko przewidziane jest w regulaminie organizacyjnym urzędu) do podpisywania decyzji podejmowanych przez dyrektora (zwłaszcza w przypadku jego nieobecności) wynika z istoty zastępstwa

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1413/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1860/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1804/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1823/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1858/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1412/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1822/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1859/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1390/16

      Organ kontroli skarbowej może na podstawie art. 7c ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej żądać udostępnienia mu informacji dotyczących podmiotów prowadzących działalność gospodarczą (w zakresie w jakim informacje pozostają w bezpośrednim związku ze zdarzeniami mającymi wpływ na powstanie lub wysokość zobowiązania podatkowego) nie tylko wówczas, gdy już posiada informacje o powstaniu zobowiązania podatkowego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 maja 2018 r., sygn. II FSK 2646/17

      Normy zawarte w art. 24 ust. 5 u.k.s. oraz art. 54 §1 pkt 7 o.p. nie mają charakteru bezwzględnie obowiązującego w tym sensie, że mają charakter niedookreślony, gdyż ich zastosowanie jest uzależnione od oceny działania podatnika i organu, który prowadził postępowanie podatkowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 maja 2018 r., sygn. II FSK 2835/17

      Prawidłowe rozumienie art. 34 ust. 1b ustawy o kontroli skarbowej prowadzi do wniosku, że wyrażenie przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej zgody na ujawnienie informacji objętych tajemnicą skarbową będzie możliwe, gdy wystąpi przesłanka podstawowa w postaci ważnego interesu publicznego, a ponadto będzie spełniona jedna z dwóch przesłanek dodatkowych, tj. gdy jest to konieczne do osiągnięcia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 lutego 2018 r., sygn. I FSK 994/16

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00