Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 7 lutego 2023 r., sygn. II SA/Bd 1124/22

Ochrona przyrody

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Jarosław Wichrowski Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Korycka (spr.) sędzia WSA Elżbieta Piechowiak po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 7 lutego 2023 r. sprawy ze skargi M. G., J. G. na uchwałę Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 28 maja 2018 r. nr uchwała XLV/752/18 w przedmiocie obszaru chronionego krajobrazu 1. stwierdza nieważność § 1 pkt 3 zaskarżonej uchwały, 2. zasądza od Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego na rzecz M. G., J. G. solidarnie kwotę 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu [...] maja 2018 r. Sejmik Województwa [...] podjął uchwałę nr [...] zmieniającą uchwałę w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Jezioro G. (Dz. Urz. Woj. [...]. z dnia [...] czerwca [...]; dalej powoływanej jako "uchwała, "uchwała zmieniająca", "uchwała nr [...]", "uchwała z dnia [...] maja 2018 r.").

Na powyższą uchwałę nr [...] pismem z dnia [...] lipca 2018 r. M. i J. G. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy skargę, zaskarżając ww. uchwałę w części, tj. w zakresie § 1 ust. 3 (prawidłowo: § 1 pkt 3). Skarżący zarzucili uchwale zmieniającej naruszenie przepisów prawa materialnego, tj.:

- art. 24 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. ustawy o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 142 ze zm., dalej "uop") w zw. z art. 140 Kodeksu cywilnego (dalej "kc") w zw. z art. 31 ust. 3 i art. 64 ust. 3 i art. 2 Konstytucji RP, przez wprowadzenie w zaskarżonej uchwale zakazu lokalizowania nowych obiektów budowlanych w pasie 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych zbiorników wodnych, co stanowi nieuzasadnioną, nieproporcjonalną i nadmierną w stosunku do potrzeby ochrony przyrody ingerencję w prawo własności podmiotów będących właścicielami nieruchomości w granicach terenu objętego uchwałą zmieniającą;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00