Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 28 października 2022 r., sygn. II SA/Łd 523/22

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Dnia 28 października 2022 roku . Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agata Sobieszek-Krzywicka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski Sędzia WSA Michał Zbrojewski na posiedzeniu niejawnym w dniu 28 października 2022 roku sprawy ze skargi A. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z dnia 26 kwietnia 2022 r. nr SKO.4150.175-176.2022 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi na rzecz skarżącego A. W. kwotę 980 (dziewięćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. ał

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 26 kwietnia 2022r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi, na postawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 ze zm.), zwanej k.p.a. i art. 59, art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 503), zwanej u.p.z.p., utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 24 marca 2022r. ustalającą warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z urządzeniami budowlanymi, przewidzianej do realizacji w Ł. przy ul. [...] bn. na działce nr [...], w obrębie [...].

W uzasadnieniu tej decyzji Kolegium wskazało, że organ I instancji wyznaczył wokół działki budowlanej, której dotyczy wniosek G. R. i J. R. o ustalenie warunków zabudowy dla ww. inwestycji, obszar analizowany. Granice tego obszaru zostały wyznaczone zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zdaniem Kolegium, są prawidłowe dla oceny dopuszczalności zabudowy przedmiotowego terenu. W aktach sprawy znajduje się mapa w skali 1:1000,na której pokazane zostały granice terenu objętego analizą urbanistyczno-architektoniczną. Wynika z niej, iż granice te zostały wyznaczone w promieniu 61,95m wokół terenu inwestycji, co odpowiada trzykrotnej szerokości frontu terenu inwestycji, czyli działki nr [...] (3x20,65m=61,95m). Przedmiotem analizy były wszystkie nieruchomości wchodzące w skład tego obszaru. Następnie organ odwoławczy zwrócił uwagę, że istniejąca w obszarze analizowanym zabudowa realizuje funkcję mieszkaniową (zarówno jednorodzinną jak i wielorodzinną) z towarzyszącą jej zabudową gospodarczo - garażową oraz funkcję usługową. W ocenie zatem Kolegium, jeżeli w obszarze analizowanym występuje funkcja stricte taka jak wnioskowana, czyli mieszkaniowa wielorodzinna, warunek kontynuacji funkcji przez planowaną inwestycję został spełniony.Kolegium wskazało zatem, że na podstawie cech istniejącej zabudowy w oparciu o przepisy § 4 - § 8 powołanego wyżej rozporządzenia, w pkt II. 1 "Warunki i wymagania ochrony i kształtowania ładu przestrzennego" zaskarżonej decyzji sprecyzowano cechy planowanego budynku wielorodzinnego, tj.:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00