Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 lutego 2020 r., sygn. II SA/Gl 1553/19
Budowlane prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stanisław Nitecki, Sędziowie Sędzia NSA Łucja Franiczek, Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), Protokolant specjalista Anna Trzuskowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 lutego 2020 r. sprawy ze skargi "A" SA. w K. na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 11 grudnia 2018 r. [A] SA w K. (inwestor, skarżąca) wystąpiła do Prezydenta Miasta R. z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę nowego obiektu budowlanego - budowa stacji transformatorowej SN/nN wraz z włączeniem do ziemnej stacji elektroenergetycznej. Pismem z dnia 18 grudnia organ wezwał inwestora do uzupełnienia złożonego wniosku o brakującą opłatę skarbową, a postanowieniem z dnia [...] r. nałożył na inwestora obowiązek uzupełnienia dokumentacji o projekt zagospodarowania terenu sporządzony zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim odpowiadać powinny budynki ich usytuowanie, w szczególności określenia właściwej odległości od granic nieruchomości projektowanej stacji, uzgodnienia z zarządcą drogi projektu budowalnego, zgodnie z decyzją z dnia [...] r. oraz dostosowania projektu do § 8 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego wyznaczając termin do dnia 5 lutego 2019 r.
Decyzją z dnia [...] r., znak [...] Prezydent Miasta R. odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę stacji transformatorowej SN/nN wraz z włączeniem do ziemnej sieci elektroenergetycznej w R. na nieruchomościach oznaczonych nr 1, nr 2 i nr 3 w R.
W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy Prawo budowlane przed wydaniem decyzji organ sprawdza zgodność projektu budowlanego z ustaleniami planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami techniczno- budowlanymi, kompletność projektu i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, wykonanie projektu przez osoby posiadające wymagane uprawnienia i legitymujące się aktualnymi zaświadczeniami (art. 12 ust. 7). W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że przedłożony projekt zawierał nieprawidłowości i wymagał sporządzenia projektu zagospodarowania terenu zgodnie § 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury, w szczególności w zakresie określenia właściwej odległości do granic nieruchomości projektowanej stacji transformatorowej oraz brak uzgodnienia z zarządcą drogi.