Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 19 lipca 2018 r., sygn. II SA/Bk 265/18

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Elżbieta Trykoszko, Sędziowie asesor sądowy WSA Elżbieta Lemańska (spr.), sędzia WSA Małgorzata Roleder, Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Makal, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 19 lipca 2018 r. sprawy ze skargi B. O. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. z dnia [...] marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] stycznia 2018 r. znak [...] Prezydent Miasta B. ustalił na wniosek P. Spółki z o.o. w W. (dalej: Spółka, wnioskodawca) lokalizację inwestycji celu publicznego polegającej na budowie gazociągu wysokiego ciśnienia wraz z rozbiórką istniejącego odcinka gazociągu wysokiego ciśnienia, na kilkunastu działkach ewidencyjnych przy ul. [...] w B., w tym na działce nr [...]. Lokalizację przedstawiono na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik do decyzji (teren oznaczony linią koloru czerwonego i literami A-D).

Organ pierwszej instancji ustalił, że zamierzenie inwestycyjne:

- stanowi inwestycję celu publicznego zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1073 ze zm.), dalej: ustawa planistyczna oraz zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (dalej: u.g.n.);

- będzie realizowane z uwagi na nienormatywne wypłycenie istniejącego gazociągu;

- stanowi przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego inwestor przedłożył decyzję z dnia [...] kwietnia 2017 r. o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Jak wskazał organ pierwszej instancji, obszar realizacji inwestycji stanowi grunty rolne - grunty orne, łąki trwałe oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, jak też grunty zabudowane i zurbanizowane oraz tereny mieszkaniowe. Także w sprawie uzyskano uzgodnienie właściwego organu melioracji i urządzeń wodnych (w trybie milczącym). O wszczęciu postępowania i możliwości składania uwag i wniosków powiadomiono strony przez obwieszczenie oraz zawiadomieniem w trybie art. 53 ust. 1 ustawy planistycznej. Organ wyjaśnił, że prawo do dysponowania nieruchomością będzie wymagane od inwestora na etapie wydawania pozwolenia na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00