Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 29 października 2015 r., sygn. II SA/Łd 743/15

 

Dnia 29 października 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Rymaszewska, Sędzia NSA Anna Stępień (spr.), , Protokolant Pomocnik sekretarza Aneta Panek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 października 2015 roku sprawy ze skargi Spółdzielni A we W. w likwidacji na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę. LS

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S., po rozpatrzeniu odwołania Spółdzielni A we W. w likwidacji, utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy W. z dnia [...] nr [...], znak: [...].

Jak wynika z akt sprawy Gmina W. w dniu 10 lutego 2015 r. wystąpiła do Wójta Gminy W. z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na rozbudowie, przebudowie wraz ze zmianą funkcji budynku usługowo-biurowego na publiczny budynek ochrony zdrowia na działkach nr 62 i 63/2 położonych w miejscowości W..

Decyzją z dnia [...] Wójt Gminy W. ustalił dla powyższej inwestycji celu publicznego warunki lokalizacji.

W odwołaniu od decyzji Spółdzielnia A we W. w likwidacji zarzuciła wydanie decyzji pomimo tego, że nie można ocenić, czy własność nieruchomości nr 63/2 oraz prawo użytkowania wieczystego działki nr 62 ostatecznie przypadną Gminie, ponieważ nastąpi to tylko pod warunkiem, że ta skorzysta z ustanowionego na jej rzecz prawa pierwokupu tych nieruchomości.

Wójt Gminy W. nie zapewnił ponadto stronom czynnego udziału w postępowaniu. Wątpliwym jest także, czy na przedmiotowych działkach ma być realizowana inwestycja celu publicznego. Gmina powinna wykazać, że w istocie zmierza do zaadaptowania istniejących budynków, aby prowadzić zakład opieki zdrowotnej. Uprawdopodobnienie powyższego jest istotne z uwagi na rygorystyczne brzmienie art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Ponadto aktualne użytkowanie terenu w świetle obowiązujących przepisów prawa uniemożliwia funkcjonowanie obiektu opieki zdrowotnej, ponieważ

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00