Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 4 grudnia 2012 r., sygn. II SA/Ol 1104/12

 

Dnia 4 grudnia 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant Specjalista Małgorzata Krajewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 grudnia 2012 roku sprawy ze skargi P. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego kwotę 500 zł (pięćset złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; III. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" nr "[...]" Prezydent Miasta E. ustalił na rzecz "[...]" warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie osiedla zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną położonego w E. przy ul. "[...]" 20 - 26 , na działkach nr "[...]","[...]","[...]","[...]","[...]"i "[...]" obręb 20, przy czym warunki te określone zostały w załącznikach opisowym i graficznym do decyzji, które stanowią wyniki analizy przewidzianej w art. 53 ust.3 w zw. z art. 64 ust.1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

W uzasadnieniu organ wskazał, że teren inwestycji położony jest w obszarze miasta, dla którego nie ma uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W toku postępowania uzyskano stanowisko Departamentu Zarządu Dróg oraz dokonano analizy wynikającej z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zapewniono także stronom możliwość zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się co do zebranych materiałów. Ponadto organ podniósł, że w trakcie przeprowadzania analizy funkcji i cech zabudowy i zagospodarowania terenu ustalono, że przy przyjęciu minimalnego obszaru analizowanego w postaci trzykrotnej szerokości frontu działki objętej wnioskiem, w obszarze tym znajduje się tylko jeden budynek mieszkalny jednorodzinny, zaś pozostałe działki są niezabudowane. Uznanie za "dobre sąsiedztwo" tylko jednego budynku byłoby niemiarodajne, zatem organ przyjął powiększony obszar tworzący urbanistyczną całość, to jest teren wzdłuż ul. "[...]" po obu jej stronach, począwszy od skrzyżowania z ul. Ł., a skończywszy na nieruchomości nr "[...]", uwzględniając centralne położenie działek objętych wnioskiem w stosunku do granic przyjętego obszaru analizowanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00