Wyrok WSA w Krakowie z dnia 11 lipca 2012 r., sygn. II SAB/Kr 165/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mirosław Bator Sędziowie: WSA Renata Czeluśniak (spr.) WSA Jacek Bursa Protokolant: Maciej Żelazny po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 lipca 2012 r. sprawy ze skargi A.B. , D.B. , K.B. , M.B. , S.M. , E.M. i A.K. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu [...] -ziemskiego w K. I. zobowiązuje Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu [...] -ziemskiego w K. do wydania w terminie 30 dni aktu administracyjnego w sprawie z wniosku skarżących z dnia 9 października 2009 roku; II. stwierdza, że bezczynność miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa.
Uzasadnienie
Dnia [...] sierpnia 2009 r. został złożony wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego przez Prokuraturę Okręgową Wydział Postępowania Sądowego w K. (sygn. II Pa 56/09) do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego (PINB) dla powiatu [...] -ziemskiego w K. Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego został przedstawiony do wiadomości A.B. , K.B. , D.B. , M.B. , S.M. , I.M. , E.M. . We wniosku wniesiono o wszczęcie postępowania administracyjnego mającego na celu ustalenie czy droga dojazdowa do Zakładu Transportowego [...] B.C. zamieszkałego w [...] (działka nr....) nie jest użytkowana w sposób zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi, bezpieczeństwu mienia lub środowiska oraz czy jest w odpowiednim stanie technicznym i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości nakazanie zarządcy drogi Gminie K. wykonanie konkretnych działań, w tym z zakresu inżynierii ruchu, celem usunięcia stanu niezgodnego z prawem. W uzasadnieniu wniosku podniesiono, że droga dojazdowa do Zakładu Transportowego [...] oznaczona w ustaleniach miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego symbolem KD - drogi dojazdowe i zlokalizowana na dz. nr [...] jest własnością Gminy K. i pozostaje w jej zarządzie, a z pisma właściciela drogi wynika, że posiada ona w przeważającej długości nawierzchnię bitumiczną o nieregularnej szerokości od 3 do 3,5 m, pobocze gruntowe o szerokości od 0,5 do 1,0 m, droga nie jest utwardzona, nie ma poboczy oraz, że codziennie przejeżdżają po niej samochody transportowe, będące na wyposażeniu w/w. zakładu.