Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 grudnia 2011 r., sygn. III SA/Kr 972/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kremer Sędziowie WSA Bożenna Blitek WSA Maria Zawadzka (spr.) Protokolant Ewelina Kalita po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi G. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 27 czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej skargę oddala

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 27 czerwca 2011 r., Nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzje wydaną przez, działającego z upoważnienia Burmistrza Miasta, Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej z dnia [...] 2011r., Nr [...] odmawiającą przyznania G. W. pomocy finansowej na pokrycie kosztów wymiany dachu w kwocie 21 003, 60 zł.

Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym:

Skarżąca zwróciła się do Ośrodka Pomocy Społecznej z wnioskiem o przyznanie pomocy finansowej na remont dachu domu, w którym zamieszkuje. Jak twierdziła, dach uległ zniszczeniu w wyniku ulewnych deszczy, które miały miejsce w maju 2010 r. Skarżąca podała, że zamieszkuje wraz z niepełnosprawną, całkowicie ubezwłasnowolnioną córką w domu, który stanowi współwłasność skarżącej i jej trójki rodzeństwa (siostry oraz dwóch braci). Skarżąca wraz z córką zajmuje parter domu, sutereny zajmuje siostra skarżącej, natomiast piętro domu znajduje się w stanie surowym i jest niezamieszkałe. Podatek od nieruchomości skarżąca reguluje wspólnie z siostrą. Bracia skarżącej są w domu zameldowani, ale mieszkają poza nim. Według oświadczenia skarżącej nie otrzymuje ona od nich wsparcia na utrzymanie domu, a także nie zna ich adresu zamieszkania.

Decyzją z dnia [...] 2011 r. organ pierwszej instancji, po przeprowadzeniu ponownie postępowania (po uprzednim uchyleniu w całości decyzji organu I instancji przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze), odmówił G. W. przyznania żądanej pomocy. W uzasadnieniu decyzji organ przywołując treść art. 3 ust. 1 i 3 oraz art. 40 ust. 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej podniósł, że stan techniczny dachu po intensywnych opadach majowych nie odbiegał od tego, jaki był przed ich wystąpieniem i tym samym nie ma nic wspólnego ze zdarzeniem losowym, gdyż dach od kilku lat był w złym stanie technicznym i wymagał generalnego remontu. W trzecim kwartale 2010r. skarżąca dokonała wymiany całego dachu, a nie jego naprawy - z użyciem znacznie droższych niż inne dostępne na rynku materiały na pokrycia dachowe. W trakcie wizytacji skarżąca oświadczyła, że koszt naprawy dachu wyniósł 26 912,68 zł, natomiast przedłożone przez nią rachunki potwierdzają wydatek w kwocie 21 003,60 zł. Zgodnie z pisemnym oświadczeniem skarżącej środki pochodziły z kredytu bankowego w wysokości 8 000 zł oraz pożyczki pozabankowej w kwocie 20 000 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00