Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 28 kwietnia 2010 r., sygn. II SA/Gd 75/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wanda Antończyk (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Górska Sędzia WSA Dorota Jadwiszczok Protokolant Starszy sekretarz sądowy Agnieszka Kowalczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu28 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi A. M. i J. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia 19 listopada 2009 r., nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 18 maja 2009 r. nr 1457/09 nr [...] Wójt Gminy po rozpatrzeniu wniosku A i J. M. z dnia 12.09.2007r., uzupełnionego dnia 6.12. 2007r i 13.02. 2008r. w sprawie wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku letniskowego, na działce nr [...] położonej w K. B., Gm. K., odmówił wydania warunków zabudowy.

Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia powołano art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 53, art. 59 ust. 1, art. 60 i art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm./ oraz art. 104 kodeksu postępowania administracyjnego.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że sprawa wydania warunków zabudowy jest ponownie rozpatrywana na skutek decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 12 listopada 2008r., które uchyliło decyzje odmawiającą ustalenia warunków zabudowy i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia. Organ wskazał, że stosownie do art. 59 ust. 1 ustawy zmiana zagospodarowania terenu, gdy na danym terenie nie obowiązuje plan miejscowy, wymaga ustalenia w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Rozpatrując ponownie wniosek przeprowadzono analizę stanu faktycznego i prawnego terenu oraz warunków określonych w art. 61 ust. 1 ustawy i stwierdzono, że nie został spełniony wymóg z art. 61 ust. 1 pkt 2 ustawy, gdyż teren nie ma dostępu do drogi publicznej.

Uzasadniając powyższe stanowisko wskazano, że najbliższą drogą publiczną jest droga powiatowa nr [...], publiczna nr ewid. [...] - ul. [...] w D. - zgodnie z uchwałą nr [...] Zarządu Województwa z dn. 16.12.2003r.. Wcześniej droga ta była zaliczona do kategorii dróg wojewódzkich. Dostęp do drogi publicznej możliwy jest poprzez wewnętrzne drogi gminne nr ewid. [...], poprzez tereny działek rolnych nr [...] stanowiących własność Gminy K., teren drogi wewnętrznej stanowiącej własność osób fizycznych i Gminy K. nr [...] oraz teren drogi wewnętrznej stanowiącej własność osób fizycznych nr [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00