Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 28 kwietnia 2011 r., sygn. II SA/Gd 907/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Krzysztofowicz (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Krzysztof Ziółkowski Sędzia WSA Janina Guść Protokolant Sekretarz Sądowy Izabela Adamowicz po rozpoznaniu w dniu 28 kwietnia 2011 r. na rozprawie sprawy ze skargi R. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 11 października 2010 r., nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

R. M. zwrócił się do Wójta Gminy o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie istniejącego budynku gospodarczego na budynek rekreacyjny w zakresie funkcji i zmiany dachu na działce nr [...] w K.

Decyzją z dnia 1 kwietnia 2010 roku, nr [...], Wójt Gminy odmówił R. M. ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla przedmiotowej inwestycji uznając, że zamierzenie nie spełnia wymogów określonych w art. 61 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 ze zm.), z uwagi na brak zabudowy w obszarze analizowanym, która mogłaby stanowić tzw. "dobre sąsiedztwo", brak wymaganego dostępu do drogi publicznej oraz brak wystarczającego uzbrojenia dla planowanej inwestycji.

W odwołaniu od powyższej decyzji R. M. stwierdził, że w niedalekim sąsiedztwie jego działki, na znajdującej się w tym samym kompleksie działek nieruchomości o nr [...], został wybudowany obiekt na podstawie pozwolenia na budowę. Jego zdaniem, ta zabudowa pozwoliłaby na ustalenie warunków zabudowy dla wnioskowanej inwestycji, zaś nieujęcie jej przez organ I instancji w obszarze poddanym analizie, stanowi niewłaściwą interpretację pojęcia "dobrego sąsiedztwa". W ocenie odwołującego się, jego działka posiada dostęp do drogi publicznej poprzez drogę wewnętrzną należącą do Spółdzielni "A", na której na jego rzecz ustanowiona została służebność, dalej przez ogólnodostępną drogę wewnętrzną (działka nr [...]), stanowiącą własność Gminy K., która z kolei bezpośrednio łączy się z drogą powiatową nr [...] (od dnia 1 stycznia 2009 r. nr [...]), będącą główną ulicą w D. Dodał także, że działka posiada uzbrojenie wystarczające dla ustalenia warunków zabudowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00