Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 3 grudnia 2009 r., sygn. IV SA/Po 776/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Jerzy Stankowski (spr.) Sędziowie WSA Bożena Popowska WSA Izabela Kucznerowicz Protokolant st. sekr. sąd. Małgorzata Błoszyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 03 grudnia 2009 r. sprawy ze skargi M.W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia 26 czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy, oddala skargę /-/I. Kucznerowicz /-/J. Stankowski /-/B. Popowska

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 26 czerwca 2009 r. nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu, po rozpoznaniu odwołania M.W., utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta poznania z dnia 1 kwietnia 2009 r. nr [...] w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie domu mieszkalnego na działce nr 139, art. 6, obręb G., położonej w Poznaniu przy ul. K. [...].

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy dla wyżej opisanej inwestycji złożyło Przedsiębiorstwo [...] "T."

Sp. z o.o.

Po przeprowadzeniu analizy urbanistycznej oraz wymaganych uzgodnień Prezydent Miasta Poznania ustalił warunki zabudowy decyzją z dnia 5 czerwca 2008 r. nr [...]. Na skutek odwołania M.W. decyzja ta została jednak w całości uchylona przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu, a sprawa przekazana do ponownego rozpoznania (decyzja z dnia 6 października 2008 r. nr [...]). Zdaniem organu odwoławczego postępowanie należało powtórzyć albowiem wątpliwości budziła treść analizy urbanistycznej, na której naniesiono odręczne zmiany nie podając przyczyn ich wprowadzenia. Ponadto nie wyjaśniono dostatecznie kwestii wysokości projektowanego budynku, a w szczególności nie ustalono czy będzie on kontynuował wysokość obiektów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie. Na marginesie Kolegium wyraziło przekonanie, że funkcja inwestycji (mieszkalna) koresponduje z funkcją zastaną na obszarze otaczającym.

W toku ponownego rozpoznania sprawy przygotowano projekt analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu (k. 96 akt adm.), którą obrazuje załącznik graficzny sporządzony na mapie zasadniczej w skali 1:500 (k. 100 akt adm.). Po dokonaniu dodatkowych uzgodnień (Miejski Konserwator Zabytków) Prezydent Miasta Poznania - działając na podstawie art. 59 ust. 1 i 2, art. 60 ust. 1 oraz art. 54 w zw. z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 ze zm.) - ustalił warunki zabudowy decyzją z dnia 1 kwietnia 2009 r. [...]. W decyzji tej stwierdził, że działka objęta wnioskiem stanowi teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej oraz drobnej zabudowy usługowej. Określając wymagania dotyczące nowej zabudowy organ dopuścił zabudowę wielorodzinną w obowiązującej linii zabudowy (5,5 m od frontowej granicy działki, wyznaczona jako kontynuacja obowiązującej linii zabudowy budynku przy ul. K. [...]). Dopuszczalną szerokość elewacji frontowej określono na całej szerokości działki z zachowaniem odległości od granic działek sąsiednich zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.), natomiast wysokość odniesiono do maksymalnej wysokości budynku przy ul. K. [...] (4 kondygnacje naziemne). Wskaźnik powierzchni zabudowy ustalono na poziomie 35% zabudowy działki ze wszystkimi obiektami kubaturowymi włącznie. W uzasadnieniu Prezydent wskazał, iż przeprowadził ponowną analizę funkcji i cech zabudowy i zagospodarowani terenu na obszarze, którego dotyczy wniosek. Obszar ten wyznaczony został w promieniu trzech szerokości frontu działki, lecz nie mniej niż 50 m. Analiza wykazała, ze planowane przedsięwzięcia nie spowoduje negatywnych skutków przestrzennych i jest zgodne z art. 61 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W szczególności stwierdzono, że działki sąsiednie dostępne z tej samej drogi publicznej są zabudowane w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00