Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 lutego 2008 r., sygn. VI SA/Wa 2073/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Protokolant Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 lutego 2008 r. sprawy ze skargi T. Sp. z o.o. z siedzibą w Ś. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia [...] września 2007 r. nr [...] w przedmiocie nakazu wycofania produktu z rynku i ostrzeżenia konsumentów o zagrożeniu stwarzanym przez produkt oddala skargę

Uzasadnienie

Sygn. akt VI SA/Wa 2073//07

U Z A S A D N I E N I E

Zaskarżoną decyzją Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej zwany Prezesem UOKiK), uchylił p.1 swojej własnej decyzji z dnia [...] maja 2007 r. nr [...], a w pozostałej części decyzję tę utrzymał w mocy. Do jej wydania doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

[...] Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w toku kontroli przeprowadzonej w dniu [...] sierpnia 2006 r. w sklepie rowerowym w R. przy ul. P., prowadzonym przez Z. C. stwierdził, że do sprzedaży m.in. oferowany jest fotelik rowerowy K. produkcji [...] firmy B. (dalej zwana B.). Fotelik ten wprowadziła do obrotu na terenie Polski T. z siedzibą w Ś..

Przeprowadzono ocenę organoleptyczną i oględziny fotelika, z uwzględnieniem wymagań określonych w normie PN-EN 14344.

Inspektor stwierdził, że pokrętło śruby mocującej fotelik do bagażnika znajduje się w obrębie strefy zasięgu rąk dziecka, a sposób zabezpieczenia pokrętła plastikową listwą z bolcem wskazuje, że w toku użytkowania może nastąpić obniżenie skuteczności blokowania pokrętła, a tym samym ryzyko odkręcenia śruby mocującej, co może wpłynąć na zmniejszenie stabilności umocowania fotelika na bagażniku, a w konsekwencji doprowadzić do upadku z wysokości.

Inspektor stwierdził ponadto, iż wysokość oparcia pleców fotelika wynosi 355 mm, podczas gdy norma PN-EN 14344 przewiduje, że minimalna wysokość zapewniająca bezpieczeństwo wynosi 400 mm. Niższa wysokość oparcia fotelika może stwarzać w wyniku ewentualnego upadku z wysokości ryzyko obrażeń kręgosłupa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00