Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 21 grudnia 2007 r., sygn. II SA/Gl 792/07

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bonifacy Bronkowski, Sędziowie Sędzia WSA Włodzimierz Kubik (spr.), Sędzia WSA Rafał Wolnik, Protokolant starszy referent Magdalena Jankowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 grudnia 2007r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. w W. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta C. z dnia [...] r. nr [...], 2. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości, 3. zasądza od Wojewody [...] na rzecz skarżącej kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

 

UZASADNIENIE

Prezydent Miasta C. decyzją z dnia [...] roku, nr [...], wniósł na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) sprzeciw wobec zgłoszonego przez [...] Spółkę z o.o. z siedzibą w W. zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń bezobsługowej stacji bazowej małej mocy ( do [...] W) na istniejącym budynku położonym przy [...] w C. W uzasadnieniu podał, że wnioskowane roboty budowlane polegać mają na wykonaniu na dachu budynku konstrukcji stalowej o wysokości [...] m i mocowanie do niej anten oraz stalowego rusztu w celu zainstalowania na nim urządzeń i szaf. Następnie wskazał, że w § 3 pkt 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie ( Dz. U. Nr 219, poz. 1864 ) zamieszczona została definicja masztu antenowego i zgodnie z nią to antenowa konstrukcja wsporcza z odciągami. W związku z tym uznał, że zgłoszoną przez Spółkę konstrukcję w postaci masztu antenowego należało zakwalifikować jako odrębną pod względem technicznym budowlę składającą się na całość użytkową, a roboty budowlane polegające na wykonaniu na obiekcie budowlanym tego masztu jako rozbudowę lub nadbudowę tego obiektu. Roboty takie nie zostały wymienione w art. 29 ustawy Prawo budowlane, a zatem nie zostały zwolnione z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę. Dalej organ wskazał, że inwestor dokonując zgłoszenia opisanych robót budowlanych nie podał mocy przewidzianych do instalacji anten. Jednocześnie jednak w Wydziale Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miasta w C. Spółka [...] uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację opisanego przedsięwzięcia. Z powyższego można wnosić, że projektowany maszt będzie służył instalowaniu urządzeń emitujących pola elektromagnetyczne. Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 3c ustawy Prawo budowlane zgłoszenia właściwemu organowi wymaga zaś instalowanie na istniejących już wieżach i masztach antenowych ( obiektach budowlanych, budowlach ) urządzeń emitujących pola elektromagnetyczne będących instalacjami zaliczanymi do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 ze zm.). Dodatkowo organ I instancji poinformował inwestora, że w zależności od treści złożonego wniosku o pozwolenie na budowę może on ubiegać się łącznie o uzyskanie pozwolenia na budowę masztu antenowego oraz zainstalowanie urządzeń wymagających zgłoszenia na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 3c ustawy Prawo budowlane, bądź odrębnie uzyskać pozwolenie na budowę masztu oraz

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00