Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 maja 2008 r., sygn. II SA/Gl 983/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Rafał Wolnik, Sędziowie Sędzia WSA Iwona Bogucka, Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka (spr.), Protokolant sekretarz sądowy Magdalena Jankowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 maja 2008r. sprawy ze skargi [...] S.A. w W. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta K. z dnia [...] r. nr [...] w częściach dotyczących nałożenia obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę, 2. orzeka, że zaskarżona decyzja w uchylonej części nie podlega wykonaniu 3. zasądza od Wojewody [...] na rzecz skarżącej Spółki kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania, 4. w pozostałej części skargę oddala.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] r. pełnomocnik [...] S. A. zgłosił Prezydentowi Miasta K. zamiar zainstalowania tablicy informacyjnej "[...]" o wymiarach 6x3m na terenie działki nr [...] obręb [...] w K. Pełnomocnik wskazał, iż w odniesieniu do przedmiotowej tablicy wystarczający jest tryb zgłoszeniowy. Konieczność wykonania skomplikowanej konstrukcji, wielkość (duże rozmiary) oraz cechy i właściwości tablic i urządzeń reklamowych nie mogą bowiem stanowić racjonalnej przyczyny do wyłączenia inwestycji z trybu zgłoszeniowego. Do zakresu pojęcia "urządzenie reklamowe" (tablica informacyjna) zaliczyć należy wszystkie elementy składające się na to urządzenie, ponieważ prawo budowlane nie przewiduje możliwości formalnego podziału zamierzenia inwestycyjnego i stosowania do tak podzielonych części odmiennych przepisów ustawy. Zdaniem wnioskodawcy w obecnym brzmieniu przepisu art. 29 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j.: Dz. U. 2006, Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) ustawodawca nie uzależnił wyjątku wyszczególnionego w tym przepisie ani od wielkości tablic i urządzeń reklamowych, ani też od tego, czy są to tablice lub urządzenia wkopane w ziemię, a więc trwale związane z gruntem, czy też są to tablice lub urządzenia reklamowe ustawione na konstrukcji naziemnej. Wykonana w oparciu o projekt konstrukcyjno-budowlany tablica informacyjna nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa osób i mienia. Realizacja powyższego zamierzenia nie narusza też ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, nie pogarsza stanu środowiska ani warunków zdrowotno-sanitarnych, nie wprowadza i nie zwiększa ograniczenia terenów sąsiednich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00