Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 20 stycznia 2006 r., sygn. III SA/Wr 40/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (sprawozdawca) Sędziowie: Sędzia NSA Anna Moskała Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska Protokolant: Monika Mikołajczyk po rozpoznaniu w dniu 20 stycznia 2006r. na rozprawie sprawy ze skargi A. B. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we W. z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie choroby zawodowej I. uchyla zaskarżoną decyzję w części dotyczącej braku podstaw do stwierdzenia choroby zawodowej - uszkodzenia słuchu wywołanego działaniem hałasu pochodzenia zawodowego; II. oddala dalej idącą skargę. III

Uzasadnienie

2

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...] Nr [...] Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we W. utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we W. z dnia [...], Nr [...], którą orzeczono o braku podstaw do stwierdzenia u A. B. choroby zawodowej uszkodzenia słuchu wywołanego działaniem hałasu pochodzenia zawodowego (poz.15) i zespołu wibracyjnego (poz.16).

W uzasadnieniu decyzji przedstawiono przebieg pracy zawodowej A. B. wskazując w szczególności, że od 7.09.1968 r. pracował w Przedsiębiorstwie A (obecnie B S.A. we W.) na różnych stanowiskach ( w tym do [...] jako asystent nawigacyjny, bosman, sternik na statkach typu "BM" i pchaczu "Bizon"/sterowanie i inne prace/, od 9.07.1971r. do 2.07.1989 r. jako kierownik statku /z obsługą maszyn/ typu "BM" i "Bizon", od 1989 r. do 1992 r. przebywał na urlopie wychowawczym w okresie od 30.06.1992 r. do I6.12.2001 r. prowadził własne Przedsiębiorstwo Handlowe a od 2001 r. nie pracuje. Ustalono, że A. B. w żegludze śródlądowej przepracował łącznie 21 lat i ramach pełnionych funkcji na jednostkach pływających narażony był na hałas ponadnormatywny, emitowany przez silniki, o natężeniu od 104-108dB/A. Co do narażenia na drgania mechaniczne stwierdzono, iż - według pomiarów środowiska pracy na statkach żeglugi śródlądowej, przeprowadzonych przez Instytut Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni - wyniki mieściły się w zakresie bezpiecznych poziomów określanych wymaganiami higieniczno-fizjologicznymi środowiska pracy. Narażenia na hałas ani na wibrację nie stwierdzono w czasie prowadzenia przez A. B. własnej działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00