Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 24 maja 2005 r., sygn. II SA/Sz 67/04
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Gebel (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Iwona Tomaszewska Asesor WSA Arkadiusz Windak Protokolant St. Sekr. Sąd. Krzysztof Chudy po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2005 r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy Państwowej Inspekcji Pracy z dnia [...]r. Nr [...] w przedmiocie inspekcji pracy I. u c h y l a zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję - nakaz Inspektora Pracy Państwowej Inspekcji Pracy z dnia [...]r. Nr [...], II. orzeka, iż zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.
Uzasadnienie
W dniu [...]r. inspektorzy pracy przeprowadzili kontrolę w Spółce A. w zakresie spełniania wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy na ciągach komunikacyjno-transportowych w obiekcie [...].
W wyniku kontroli stwierdzono, że w projekcie architektonicznym w części dotyczącej komunikacji pionowej brak jest wskazań co do wymogów technicznych i bezpieczeństwa jakie powinny spełniać chodniki ruchome łączące kondygnacje: - 1/0, 0/+1, +1/+2. W Ogólnych Warunkach Technicznych w dziale 7.4 "Chodniki i schody ruchome - windy" zawarto podstawowe charakterystyki techniczne urządzeń ( chodników). W warunkach tych nie określono wysokości barierek bocznych chodników ruchomych. Chodniki ruchome zainstalowano pomiędzy kondygnacjami przy krawędzi stropów od strony atrium. Odległość między parterem a drugim piętrem wynosi 12,24 m. Ustalono, że barierki przy chodnikach od strony wolnej przestrzeni mają wysokość 0,93 m. W czasie kontroli stwierdzono, że osłona mechanizmu przesuwającego poręcz chodnika wysunięta jest na odległość 0,12 m od powierzchni balustrady i wznosi się na wysokości 0,26 m od powierzchni chodnika. Osłona wykonana jest z blachy nierdzewnej zakończona jest spadkiem w kierunku powierzchni chodnika na długości 0,12 m rzeczywista wysokość barierki wynosi 0,67 m. Ponadto nie wyznaczono i nie oznakowano ciągu komunikacyjnego dla pieszych w garażu wielokondygnacyjnym, nie ograniczono prędkości pojazdów poruszających się po parkingu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right