Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 9 lipca 2004 r., sygn. II SA/Wr 2383/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Moskała (sprawozdawca) Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Strzebińczyk Asesor WSA Bogumiła Kalinowska Protokolant: Krzysztof Caliński po rozpoznaniu w dniu 9 lipca 2004 r. przy udziale sprawy ze skargi Wojewody Dolnośląskiego na uchwałę Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 29 sierpnia 2003r. Nr XII/127/2003 w przedmiocie przekształcenia Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego stwierdza nieważności zaskarżonej uchwały;

Uzasadnienie

2

Uzasadnienie

Wojewoda Dolnośląski, działając na podstawie art. 82c ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (t.j. Dz.U. z 200Ir. Nr 142, poz. 1590 ze zm.) wniósł o stwierdzenie nieważności uchwały Sejmiku Województwa Dolnośląskiego nr XII/127/2003 z dnia 29 sierpnia 2003r. w sprawie przekształcenia Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu.

Wskazano, że po przeprowadzeniu postępowania nadzorczego stwierdzono, że uchwała ta została podjęta z istotnym naruszeniem art. 19 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (t.j. Dz.U. z 200Ir. Nr 79, poz. 854 ze zm.) oraz art. 43 ust. 3 w zw. z ust. 2a, a także art. 46 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 91, poz. 408 ze zm.).

Niesporne jest w sprawie, iż przedmiotową uchwałą Sejmik postanowił przekształcić Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w ten sposób, że zlikwidował poradnię kardiologiczną oraz oddział chorób wewnętrznych, gastroenterologii w terminie ustawowym oraz utworzył dziewięć oddziałów i poradni.

Uzasadniając zarzut naruszenia art. 19 ustawy o związkach zawodowych wskazano, że w myśl tego przepisu organizacja związkowa ma prawo opiniowania założeń i projektów aktów prawnych w zakresie objętym zadaniami związków zawodowych. Istotną jest więc kwestia ustalenia zakresu przedmiotowego obowiązku opiniowania, a kompetencji związków zawodowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00