Wyrok WSA w Krakowie z dnia 21 kwietnia 2011 r., sygn. III SA/Kr 954/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kremer Sędziowie WSA Dorota Dąbek (spr.) NSA Grażyna Danielec Protokolant Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 kwietnia 2011 r. sprawy ze skargi C. G. na uchwałę Rady Miasta A z dnia 18 czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w A stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości
Uzasadnienie
wyroku WSA w Krakowie z dnia 21 kwietnia 2011r.
W dniu 18 czerwca 2009r. Rada Miasta A podjęła uchwałę Nr [...] w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w A przy ul. [...]. Została ona podjęta na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 36, art. 43 ust. 1 i art. 53a ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007r. nr 14, poz. 89 z późn. zm.).
Pismem z dnia 1 lipca 2009r. C. G. - radny Rady Miasta A - wezwał Radę Miasta A do usunięcia naruszenia prawa wynikającego z w/w uchwały z dnia 18 czerwca 2009r. Nr [...] poprzez jej uchylenie, zarzucając naruszenie trybu jej podejmowania, wynikającego z treści art. 43 ust 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007r. nr 14, poz. 89 z późn. zm.), naruszenie art. 43 ust. 1 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej oraz naruszenie art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). C. G. wskazał, iż jest legitymowany do wniesienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa, gdyż jako radny Rady Miasta A, reprezentuje interesy jej mieszkańców, będących uprawnionymi do korzystania z opieki zdrowotnej, zapewnianej w ramach zadań własnych przez Gminę Miejską A, jak również jest mieszkańcem tej Gminy, którego prawa podmiotowe zostały ograniczone przedmiotową uchwałą.