Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 października 2012 r., sygn. II OSK 1059/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Stahl Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Dałkowska-Szary Sędzia del. WSA Robert Sawuła (spr.) Protokolant asystent sędziego Iwona Ścieszka po rozpoznaniu w dniu 4 października 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej P. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 3 listopada 2010 r., sygn. akt II SA/Gd 290/10 w sprawie ze skargi P. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku z dnia [...] lutego 2010 r., nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 3 listopada 2010 r. II SA/Gd 290/10 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę P. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku z dnia [...] lutego 2010 r., nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy. Sąd orzekał w następującym stanie sprawy:

Po rozpatrzeniu podania L. F. i H. F. decyzją z [...] grudnia 2009 r. nr [...] ([...]) Burmistrz Miasta B. ustalił dla wnioskodawców warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji polegającej na zalesieniu gruntów rolnych na działce [...] w G., gmina B. Organ ustalił, że planowany do zalesienia teren stanowi działkę rolną o powierzchni około 9 ha, otoczoną z trzech stron lasem zarządzanym przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Nadleśnictwo w B. Oceniając łącznie wymogi określone w przepisach art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm., dalej zwana "Upizp"), wobec braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego organ podał, że co najmniej jedna działka dostępna z tej samej drogi publicznej jest użytkowana w sposób pozwalający na ustalenie wymagań dla kształtowania zagospodarowania terenu. Teren posiada dostęp do drogi publicznej, a istniejące uzbrojenie jest wystarczające dla planowanego zamierzenia. Teren nie wymagał uzyskania zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze lub nieleśne. Działka objęta wnioskiem oznaczona jest bowiem w ewidencji gruntów symbolami R VIb, R V, R VI, Lz-R VI oraz N, tj. jako użytki rolne (grunty orne), grunty leśne (grunty zadrzewione i zakrzaczone) oraz nieużytki, a stosownie do art. 4 ust. 6 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. Nr 16, poz. 78 ze zm.) za przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne rozumie się ustalenie innego niż rolniczy lub leśny sposobu użytkowania gruntów rolnych oraz innego niż leśny sposobu użytkowania gruntów leśnych. Ze względu na planowane zalesienie gruntów teren nie podlegał ochronie na podstawie powołanej ustawy. Wyjaśniono też, że wokół działki nr [...] wyznaczono obszar analizowany, na którym przeprowadzono analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu, a wyniki analizy stanowią załącznik do decyzji. Określono również minimalną odległość 12 m granicy uprawy leśnej od granicy sąsiednich nieruchomości - działek nr [...] i [...], 1,5 m od granicy sąsiedniej działki użytkowanej jako grunt leśny, 3 m od granicy działki użytkowanej jako grunt rolny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00